Hej alla som kan mer än jag! Jag börjar bli trött på att jag inte ser nåt i mörkret med helljuset, jag vill installera ledlampor men är osäker på om dem passar iom att dem har den här kylflänsen bak på lampan. Där är ju inte mycket plats. Någon som har installerat led lampor och vet vilka som passar?
Försökte montera LED men för trångt i en Golf 7.
Sedan läste jag att en LED kommer att ge helt felaktig ljusbild med reflektorer för halogenlampor.
Montera en ljusramp istället.
Köpte LED till både halvljus och helljus till min Golf 7 från Xenonkungen för några år sedan och vilken skillnad det blev. Ha haft flera bilar tidigare med xenon men detta lyser bättre.
Köpte LED till både halvljus och helljus till min Golf 7 från Xenonkungen för några år sedan och vilken skillnad det blev. Ha haft flera bilar tidigare med xenon men detta lyser bättre.
Var det bara att byta lampor "rakt av" eller var det något mer som behövde göras?
Har en Golf Sportkombi 1.4 TSI Multifuel 2017 (tillverkad 08/2016)
Köpte deras "modellanpassade" till halvljuset och H15 till hel, DRL och parkering i samma.
Byter till varje besiktning och det tar ca. 10 min och dom passar "rakt av". Man får även dit locken.
Rekomenderas, du kommer INTE att ångra dig. Har som jag skrev tidigare så har jag aldrig haft så bra lyse på någon bil
Köpte deras "modellanpassade" till halvljuset och H15 till hel, DRL och parkering i samma.
Byter till varje besiktning och det tar ca. 10 min och dom passar "rakt av". Man får även dit locken.
Rekomenderas, du kommer INTE att ångra dig. Har som jag skrev tidigare så har jag aldrig haft så bra lyse på någon bil
Både Osram och Phillips har numera LED-lampor som är godkända för bruk på väg så om personalen på din besiktningsstation är uppdaterade på detta så kommer du inte att få problem, jag diskuterade detta med personalen på stationen där jag besiktigar och de hade fått besked på detta av sin ledning så när jag besiktigade min MC så slank den igenom med H4 LED-lampor.
Detta är något som skiljer från station till station så det är något av ett lotteri om det blir godkänt eller inte. Jag offrar hellre 10 minuter och slipper ombesiktning.
Detta är något som skiljer från station till station så det är något av ett lotteri om det blir godkänt eller inte. Jag offrar hellre 10 minuter och slipper ombesiktning.
Det gör du givetvis som du vill men stationspersonalen på Dekra har fått order på att inte ingripa mot LED.