andersrnilsson
Golf 3 cabriolet Ort: Älmhult |
Fre 19 apr 2024 11:38 |
|
Jag har en Golf Cab -94. När jag låser/låser upp från passagerarsidan fungerar alla lås som de skall. När jag låser/låser upp från förarsidan fungerar alla lås förutom det på passagerarsidan. Där händer ingenting alls. Några tips om vad det kan vara för fel?
|
|
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm |
Sön 21 apr 2024 12:11 |
|
Vad säger felkoderna? Det är en viktig ledtråd till vad felet kan vara.
|
|
andersrnilsson
Golf 3 cabriolet Ort: Älmhult |
Sön 21 apr 2024 13:31 |
|
Jag ha ingen möjlighet att ta reda på några felkoder. Saknar utrustning för det.
När lag låser/låser upp från förarsidan händer ingenting på passagerarsidan. Bakluckan låser/låser upp som den skall.
|
|
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm |
Sön 21 apr 2024 15:41 |
|
Då får du åka till en verkstad. Vi kan inte fjärravläsa dina felkoder.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Tor 25 apr 2024 16:48 |
|
andersrnilsson skrev: | Jag har en Golf Cab -94. När jag låser/låser upp från passagerarsidan fungerar alla lås som de skall. När jag låser/låser upp från förarsidan fungerar alla lås förutom det på passagerarsidan. Där händer ingenting alls. Några tips om vad det kan vara för fel? |
Osäker på om du har pneumatiskt centrallås eller elektriskt.
Du har mest troligt något fel i passagerarsidans lås, kablage eller lägesgivare.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Tor 25 apr 2024 16:50 |
|
Stötfångaren skrev: | Vad säger felkoderna? Det är en viktig ledtråd till vad felet kan vara. |
Nu kan det vara så illa att det inte blir felkoder som säger vad i systemet som inte lirar, och även riktigt svårt att hitta ens en vw verkstad som klarar att läsa ur på en sådan gammal bil.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|