Forum - Volkswagen Passat - Dålig kyla förarsidan Volkswagen Passat 3C 2014

Nuggit
Passat 7 3c 2014 Ort: Södertälje
Tor 30 maj 2024 21:35 Svara med citat
Hej! Har ett problem med min 2014 Passat.
Har så gott som ingen AC kyla på förarsidan. Passagerarsidan fungerar det bra. Värmekamera säger att tempen vid högra utblåset i mittkonsolen är ca 0 gradigt.

Däremot vänstra mittkonsolsutblåset visar ca 15 grader. (Utetemp var 25 vid tillfället)
Utblåset längst till vänster blåste 25 grader. Där var det med andra ord absolut ingen ac alls.

Jag har kollat spjällmotorerna på förarsidan. Och den ser ut att röra sig som den ska. Kan även tillägga att jag får full värme om jag höjer tempen på klimatkontrollen. Så mellan varmt och utetemp går justeringen fint. Men ingen alternativt väldigt lite AC på förarsidan.

Har en felkod : B108D54 right temperature flap positioning motor, NO basic setting.

Kan också tillägga att jag gjort reset *genom att hålla in AC + Utblås i ansiktetknappen! Utan att det tagit bort felkoden.

Men misstänker att denna imfelkod inte påverkar då det gäller högersidan?.

Ytterligare en detalj som däremot troligtvis har med detta att göra är att högersidan där det finns AC... där går det att ändra mellan AC och utetemp... men inte till värme...

Har någon några tips för att få lite kyla även på förarsidan?

Stort tack för alla tips!
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm
Fre 31 maj 2024 8:14 Svara med citat
Du har redan svaret i felkoden. Felsök spjälmotorn på högersidan.
Nuggit
Passat 7 3c 2014 Ort: Södertälje
Fre 31 maj 2024 10:58 Svara med citat
Stort tack för svaret! Tänker bara att högersidan spjällmotor inte borde påverka vänstra sidans temp? Avsaknaden av värme på högersidan kan säkert förklaras dock...

Kollade även den spjällmotorn... och den rör sig dock är den lite "ryckig" i rörelsen... (problemet är att spjällmotorerna sitter ju monterade av djävulen själv så tänker att jag vill säkerställa så mycket det bara går innan jag ger mig in...