maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
Fre 28 jun 2024 21:23 |
|
Jag har fått ett litet problem på halsen pga olyckliga omständigheter.
Finns det möjligen någon här som har en aning om hur man gör detta?
Batteriet sitter i bagaget och jag har tagit en snabb koll och även kollat i manualen som givetvis inte ger någon info om detta.
Nästa fråga blir om man måste programmera om något eller om man kan vänta sej att den startar och funkar direkt?
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
maxmsm
Lör 29 jun 2024 9:42 |
|
Stort tack!
Även om detta verkar vara en coupé så verkar det vara en del matnyttigt så jag ska försöka få i ett batteri under nästa vecka så att den kan få en ny ägare sedan.
Rolig "mekaniker" som verkar ha åsikten att man använder brickor för att skruvens gänga inte ska ta slut...
|
|
maxmsm
Tor 08 aug 2024 8:48 |
|
Det var helt annat på en cabbe än på det som troligen är en kupé på filmen, diverse som skulle plockas loss innan man kom åt batteriet och fick ut det ur bagaget, nu är nytt inhandlat och ska stoppas i under dagen så får det bli en provtur någon dag med fint och vackert väder.
Synd att man inte kan lägga in bilder här på samma enkla sätt som det är på andra forum.
|
|
maxmsm
Fre 09 aug 2024 19:30 |
|
Nu är ett nytt batteri monterat plus en CTEK snabbkoppling så att det blir enkelt för nästa ägare att koppla på en laddare vid längre stillestånd, inredningen återmonterad och motorn startade upp utan problem.
Provtur någon av de kommande dagarna när det är fint väder.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|