Fick reda på idag att "verkstaden" trodde det va utgående axel i motorn vid svänghjulet som motorn läckte olja, undrar om det är svårt att fixa själv? eller måste man låta en riktig verkstad ta hand om det? har resurser till att mecka i VAG verkstad men då måste den vara ute innan morgonen igen, så undrar också om det är möjligt att fixa det på en kväll hårt arbetande?
sen hur kommer det se ut? vad behöver jag ha för pakning/lager(?) innan jag ger mig in och river ner växellåda för att komma åt?
har enbart bytt koppling och "sånt" på jänkare och sosse containerar tidigare, så framhjulsdrift överhuvudtaget är helt nytt för mig så behöver så mycket hjälp i förväg som jag kan få
Bara att köpa en ny packning på vag eller mekonomen. Sen river du ner växellådan och kopplingen. Sen sitter packningen i en aluminium form. bara att dunka ur och sätta i den nya. behövs inga special verktyg eller så.
Va inne till mekonomen idag och dom hade den inte i deras sortiment sa dom.. är det någon som har lust kanske att knalla in på deras sida och leta rätt på nummret till den? :S vet inte själv riktigt vad jag letar efter
jag lider inte av psykproblem, jag njuter av det hela tiden