Mattsvart
Golf 1 1,6-82a Ort: Uppsala |
| Mån 21 apr 2008 21:50 |
|
| Hej jag har nyss köpt en golf etta 82a som bara gått 14900 mil å va i hyfsat bra skick. Väldigt lite rost men ja får inte fason på den. Har bytt stift,tändkablar,rotor,brytare,fördelarlock.luftfilter,olja,oljefilt er,alla vacum slangar och kollat förgasar foten. Men den går inte som den ska. Den går på tomgång ibland å ibland inte ett par gånger har den rusat upp på togång å inte gått tebax fast jag har smörjt alllt på görgasaren. Har också bytt bensin filter i fram, fins det något mer filter?? och ibland har den vart ryckigt och tagit mycket soppa. Hur mycket borde den dra?? Kör max 90km till å från jobbet ca 4mil tur å retur + lite i stan.Sen så har mätar huset pajat tror jag plockade bort allt för att ja skulle kolla vajern till hastighetsmätaren då den inte funka.Sen när ja montera tebax allt börja det pyra lite å sen funka bara hastighetsmätaren allt anna e svart? Va kan jag göra mer ?? Lr blir de skroten Mvh Simon
Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf 1 (74-84)
|
|
klabbekodd
Golf 2 Ort: Örkelljunga |
| Tor 08 maj 2008 20:19 |
|
| Demontera förgasaren. Blås ren den fullständigt, särskilt emulsionsmunstyckena.Skruva ur lågf. munst., skrva ur blandskruven(co2 inst), blås rent. häll i 5-56, vänta, blås igen , smörj kraftmunst. ( i mitten under flottören ), smörj vac.fjädern som påverkar kraftmunst. Kolla el-kont.på tomg.munst, kolla jordningen vid ventilkåpan.. Lyka till !!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|