Peppes Bodega
Golf 1 1.6 GL -82 Ort: Västervik |
| Lör 21 jun 2008 17:40 |
|
Tjenare!
Mitt första inlägg(definitivt inte det sista).
Har tidigare haft Golf mk2 GTI-84,GTI-16 -88,Vento GT-96,och har nu Passat -02.
Ska ,om allt går som det ska, handla en Golf GL 1982 med 15000 mil på mätaren på Måndag.Ägare nu är en gammal dam som haft bilen sedan ny och den ska tydligen gått endast 1! vinter annars har den stått i garage.Ser rätt OK ut enligt bilder,för sin ålder.
Har nu stått avställd i garage sedan -02.
Redan nu har jag terroriserat en del av er här genom "garaget.org"och fått många bra tips mm.
Men,nu vill jag gärna ha ännu mer tips,råd mm vad som är gångbart nu.Vilket mode gäller?Old School, Tyskstuk mm.
Tanken är att den ska gå dagligen med frun bakom ratten,och barnen bak.Den ska alltså gå att köra som "bruksbil" men vill ju ändå att den ska sticka ut lite.
Fälgar,sänkning mm är alltså något jag ska fixa om bilen verkar hyfsad.
Tacksam för alla tips om var/vad man ska handla,vilka fälgar (13" eller 15")som passar utseendet....ja dvs ALLT .Trevlig sommar!
MVH
Peppe
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Sön 22 jun 2008 13:27 |
|
Vill du synas så sänk den jättemycket och sätt på små fälgar, rosta huven. Sen lovar jag att det blir en redig nackvridare.
Jag talar av egna erfarenheter
Nu är dock inte lika roligt i jönköping nu då alla andra rostat huv och fetsänkt
|
|
Peppes Bodega
| Sön 22 jun 2008 13:37 |
|
| Skulle kunna tänka mig t.ex RSL-fälgar i 13".Men det får i så fall bli 7" breda så dom håller sig innanför skärmarna.Gillar den modellen.
|
|
landin
Gäst |
|
Peppes Bodega
| Mån 23 jun 2008 21:14 |
|
| Nu är den hämtad i alla fall.Det mesta i annonsen stämde,dock var det lite rost vid "hundbenet" höger sida som irriterade mig.Inte lätt för damen som sålde bilen heller eftersom den stod mot en stenmur på den sidan.Men som sagt:bilen är ju från 1982 och visst finns det skavanker då.Nu ska ev. skärmarna bytas eller också väntar vi till i vinter så bilen troligtvis ska stå i garage.Lägger upp lite bilder under "våra bilar".
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|