tönt
Golf 2 GL -91 Ort: Båstad |
| Lör 02 jun 2007 0:23 |
|
Ni kan ju inte jämföra Golf med Volvo
1. Golf är en bilmodell som alla här känner till, volvo är ett bilmärke.
2. De flesta volvo är stora packåsnor. Varför inte jämföra med passat, äldre modeller så vinner volvo tveklöst om man nu ska jämföra en bilmodell med ett bilmärke.
3. Jämför golf gti med t.ex. 480 torbo så är det nog en rätt jämn match.
Jag äger en volvo 850 glt och en golf 1,8 båda från 91 och med näst minsta motorn. Volvon piskar skiten ur golfen när det gäller acceleration, topphastighet, bromsarna och komfort men körglädjen och väghållningen i golfen är ju underbar fast den är slö och har sunkiga bromsar.
edit: glömde motorljudet.. volvos raka 20v femma, underbart ljud.
|
|
onk
Golf 3 Ort: Västervik |
| Sön 03 jun 2007 1:31 |
|
| tönt skrev: | Ni kan ju inte jämföra Golf med Volvo
1. Golf är en bilmodell som alla här känner till, volvo är ett bilmärke.
2. De flesta volvo är stora packåsnor. Varför inte jämföra med passat, äldre modeller så vinner volvo tveklöst om man nu ska jämföra en bilmodell med ett bilmärke.
3. Jämför golf gti med t.ex. 480 torbo så är det nog en rätt jämn match.
Jag äger en volvo 850 glt och en golf 1,8 båda från 91 och med näst minsta motorn. Volvon piskar skiten ur golfen när det gäller acceleration, topphastighet, bromsarna och komfort men körglädjen och väghållningen i golfen är ju underbar fast den är slö och har sunkiga bromsar.
edit: glömde motorljudet.. volvos raka 20v femma, underbart ljud. |
Jämföra Golf GTi, den mest populära busbilen genom tiderna och som startade en hel trend med gtibilar och det köret med 480 turbo, en av dom sämsta och fulaste bilarna som har gjorts är ju som att jämföra Empire State Building med Kaknästornet....
|
|
tönt
Golf 2 GL -91 Ort: Båstad |
| Sön 03 jun 2007 23:05 |
|
| ok. kanske en dålig jämförelse. vet att 480 inte är den bästa bilen men det är ju en mer rättvis jämförelse att jämföra golf med t.ex. 480 som väl kan liknas vid volvos försök att göra en busbil i golfklassen än att jämföra en bilmodell med ett bilmärke.
|
|
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Mån 04 jun 2007 18:51 |
|
Svårt de där... volvo har ju inte direkt gjort 480 (som jag aldrig har kört) i över 20år... Inte någon annan modell heller...O jämföra den med en ny GTI e ju bara löjligt.
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
|
onk
| Mån 04 jun 2007 23:12 |
|
| Hobby Golfare skrev: | Svårt de där... volvo har ju inte direkt gjort 480 (som jag aldrig har kört) i över 20år... Inte någon annan modell heller...O jämföra den med en ny GTI e ju bara löjligt.  |
Nu va de väl inte direkt den nyaste ja hade i åtanke då.. Utan den från samma period som 480. Den nya har väl inte hunnit bli klassiker på samma sätt.
|
|
onk
| Mån 04 jun 2007 23:13 |
|
| $nuff3Gull skrev: | Ska gjöra det  |
|
|