graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
|
Rysktalande
VW Caravelle 2.5 Ort: Skövde |
| Ons 22 aug 2007 15:58 |
|
Vilken typ av ljuddämpare vill du ha? den som ska sitta på slutet då det är simons som gäller . Men då måste du ha ändrör oxå eller så köper du en jappsare. Bygg samtidigt en 2,5 tums avgassystem efter katten.
Klracing
http://klracing.se/?subpage=vara&vara=244
Krister han har ett gäng grymma jappsare för billig peng. hade 2 sånna på min calibra.
Kvalité är prima
Så det är bara beställa eller komma hem till honom i Falköping som jag gjorde.
Simons kan du köpa på mekonomen.
Jag tycker det är bäst med jappsare MEN dem ska sitta på japanare och inte på en golf
Ska du ha jappsare så lämna kvar första ljuddämpare annars brölar det för mkt ( med 2,5tums system) över 60 km/h i kupé. Den andra ljuddämpare kan du skrota.
Hoppas att du har blivit lite klokare
MvH EddiE EddiE Hannanov
073-5338455
|
|
aliwin
Donator 25
VW Bora 150hk TDI -99 Ort: Halmstad |
| Ons 22 aug 2007 17:10 |
|
Jag tror att jag sätter dit en simonsljuddämpare fram och sen den i mitten tar jag bort och sätter en längst bak! saaå bara 2 ljuddämpare och då dånar den väl gott? är osäker på avgasbyggen! vad kotar annars en färdig sats från simons som börjar vid katten? det är en 1.8i! ej combi! Golf 1 GTI -82
Bora 150hk TDI -99
|
|
Rysktalande
| Ons 22 aug 2007 18:14 |
|
Www.mekonomen.se där hittar du ditt svar angonde priset. låter som en smart idé ifall du vill inte väsnas för mkt men ändå att inte låta som original. Det är enklare och billigar att göra en sån själv. 2,5 tums grejer kostar ej så mkt så kör så.
Ifall du funderar på att göra det på original avgassystem så ta bort alla ljuddämpare förutom den sista. Det kommer inte väsnas mkt pga avgasystemets inre diameter är inte så stor.
MvH EddiE EddiE Hannanov
073-5338455
|
|
aliwin
Donator 25
| Ons 22 aug 2007 20:43 |
|
Ok men ska helst kunna gå igenom besiktningen nästa år med så! och det gör den väl med det jag sa eller? Golf 1 GTI -82
Bora 150hk TDI -99
|
|
Rysktalande
| Ons 22 aug 2007 22:14 |
|
Ja den gör det. Bara att den inte låter för mkt. På min calibra som har 2.0 16v motor Extraktor grenrör, fullflödekatt och 2,5 tum hela vägen med en 2.5 tums simons ljudämpare i slutet. utan några påpekande från dem grinigaste bes. gubbar EddiE Hannanov
073-5338455
|
|
blarre
Golf 3 -93 Ort: Norrtälje |
| Tor 23 aug 2007 0:52 |
|
| Vart hittar man bra sportluftfilter som inte kostar skjortan?? Biltema känns lite sådär att köpa ifrån. Men kanske fungerar bra?
|
|
aliwin
Donator 25
| Tor 23 aug 2007 7:09 |
|
Kolla på www.micro.se dom har en massa luftfilter av olika fabrikat! Golf 1 GTI -82
Bora 150hk TDI -99
|
|
blarre
Golf 3 -93 Ort: Norrtälje |
| Tor 23 aug 2007 12:22 |
|
| Tack, där fanns det ju en del ja.
|
|
Batte
Golf 3 1.8 Ort: Malmö |
| Tor 23 aug 2007 18:20 |
|
| Hedberg skrev: | | Här kommer bilderna på mitt öppna filter. |
Hur gjorde du med den slangen som går från luftburken in i motorn? Den slangen som är lite smalare. Vet du vilken jag menar? Pluggade du bara igen den eller?
|
|
Hedberg
Golf 4 1.6 -03 Ort: Stockholm |
| Tor 23 aug 2007 20:42 |
|
| Batte skrev: | | Hur gjorde du med den slangen som går från luftburken in i motorn? Den slangen som är lite smalare. Vet du vilken jag menar? Pluggade du bara igen den eller? |
Vet inte vilken slang du menar. Den som går från luftfiltret/luftboxen till grejset ovanför förgasarfoten är ju luftintaget, där sitter filtret. Sedan på den nedre delen av luftboxen går en stor slang in till motorn, den är till förvärmningen och jag pluggade inte den men jag tog bort den.
Sedan sitter det en smal vacuumslang som går till grejset ovanför förgasarfoten, den pluggade jag.
|
|
Batte
Golf 3 1.8 Ort: Malmö |
| Fre 24 aug 2007 11:53 |
|
| Hedberg skrev: | Vet inte vilken slang du menar. Den som går från luftfiltret/luftboxen till grejset ovanför förgasarfoten är ju luftintaget, där sitter filtret. Sedan på den nedre delen av luftboxen går en stor slang in till motorn, den är till förvärmningen och jag pluggade inte den men jag tog bort den.
Sedan sitter det en smal vacuumslang som går till grejset ovanför förgasarfoten, den pluggade jag. |
Det var den andra slangen du beskrev som jag menade. Tackar så mycket nu vet jag hur jag ska göra. Jag har sportfilter på min nu men jag har inte tagit bort hela orginalluftfilterburken utan bara den övre delen. Men nu kan jag ta bort hela.
|
|
Hedberg
Golf 4 1.6 -03 Ort: Stockholm |
| Fre 24 aug 2007 22:38 |
|
Bra att man kunde hjälpa
|
|