Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - GTI Racing - bilspel med VW modeller

cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Sön 27 aug 2006 22:47 Svara med citat
vet inte hur länge det funnits, men verkar relativt färskt och jag fick nys om det ikväll: GTI Racing, ett pc racing spel med olika vw modeller:

http://www.gtiracingthegame.com

på sidan finns ett demo. har inte laddat ner spelet men om man läser texten och kollar bilderna finns bla. Golf GTI, Beetle RSI, Typ 1, Typ 2, Golf R32, Golf G60 och tillochmed Golf III "Motorsport A59"! naturligtvis kan man trimma och styla Very Happy

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Mån 28 aug 2006 6:04 Svara med citat
Känner en som fick de e i present för ett tag sen bara...han sa de va coolt Thumbs up

hittar dock inte var man tar hem demot..
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Mån 28 aug 2006 10:04 Svara med citat
VW.GTI.Racing.DVD5-GGS
GTI.Racing-DETONATiON

funnits på nätet ett tag Smile
dock inte hunnit testa än

mk2 vr6
Anders
Moderator Ingen VW Ort: Haninge
Mån 28 aug 2006 13:13 Svara med citat
Grymt coolt! Någon som vet spelupplägget? Svårt att urskilja av beskrivning på sajten, men det låter väldigt likt NFS: Porsche, vilket är enbart positivt. Hoppas spelkänslan är vettig. Finns alltför många bilspel utan känsla.
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Mån 28 aug 2006 13:27 Svara med citat
jag har bara hört bra saker om det spelet och att känslan är suverän Thumbs upThumbs up
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Mån 28 aug 2006 16:47 Svara med citat
man kan ju hoppas att körkänslan inte ligger i samma klass som NFS Underground och NFS Most Wanted spelen. Usch Not talking

någon som spelat Live For Speed? bra körkänsla, och så kan man ju spela online med demot.
Flatout är ju också väldigt kul. kanske inte så verklig körkänsla, men kul med allt sladdande och kraschande Regular Smiley

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Jaserru
Golf 3 Vr6 Syncro Colour Concept -97, Golf MK2 CL-88 Ort: Hällefors
Mån 28 aug 2006 19:53 Svara med citat
Har beställt spelet , så nu hoppas jag att det är hyfsat iaf. Very Happy

// Tomas
Anders
Moderator Ingen VW Ort: Haninge
Tis 29 aug 2006 12:02 Svara med citat
Jaserru skrev:
Har beställt spelet , så nu hoppas jag att det är hyfsat iaf. Very Happy

Härligt. Du får återkomma med en utförlig rapport här i tråden när du testat spelet! Smile
Jaserru
Golf 3 Vr6 Syncro Colour Concept -97, Golf MK2 CL-88 Ort: Hällefors
Tis 29 aug 2006 16:52 Svara med citat
SpeedAbuser skrev:
Härligt. Du får återkomma med en utförlig rapport här i tråden när du testat spelet! Smile


Det lovar jag att göra. Very Happy
Jugo
Golf 2 GTI 16v Ort: Skåne
Tis 29 aug 2006 22:35 Svara med citat
jag har spelet här hemma, fick det häromdan... från början har man ett fåtal bilar mk1 Ls -74 (80hk) som man kan trimma sönder tex..(har själv 176 HK,max) i min.. sen vinner man fler och fler bilar...mk2 gti 16v mk2 g60 syncro.. beetle rsi, nån trimmad bubbla. sen finns d massa coola conceptbilar(har ej kommit så långt). efter ett tags spelade kan man vinna en mk1 cabrio me en vr6 motor 190 hk.. spelet är väldigt kul för en vw-kille men om nån "utomstående" skulle spela det så hade han /hon klagat på spelkänslan..den e väll inte så värst bra. sämre än NFSU och most wanted. fördelen e att man ställa in bilen på alla möjliga sätt ..massa trimdelar mm mm mm. man kan även styla dem (finns inga schyssta stying kit enligt mig).. detta spelet e ett måste för en vw-nisse. detta e nog de första spelet ja köper orginal...e tvungen att ha den i hyllan Very Happy
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Ons 30 aug 2006 21:57 Svara med citat
nu har man spelat...är lite besviken måste jag säga. okej, hade kanske inte väntat mig gran turismo 4 eller nåt annat superrealistiskt, men körkänslan är inte så bra, som sagt sämre än NFS underground och most wanted. bilarna uppför sig overkligt och miljöerna är inte välgjorda precis...men man kan ju trimma och modda bilarna, dock lite klent urval av styling Confused fast det är ju kul att låsa upp nya modeller, längtar efter Golf Motorsport A59 Very Happy

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 31 aug 2006 7:05 Svara med citat
cheba skrev:
nu har man spelat...är lite besviken måste jag säga. okej, hade kanske inte väntat mig gran turismo 4 eller nåt annat superrealistiskt, men körkänslan är inte så bra, som sagt sämre än NFS underground och most wanted. bilarna uppför sig overkligt och miljöerna är inte välgjorda precis...men man kan ju trimma och modda bilarna, dock lite klent urval av styling Confused fast det är ju kul att låsa upp nya modeller, längtar efter Golf Motorsport A59 Very Happy


man ska inte begära för mycke Smile e ju inte världens största spelföretag som gjort de direkt.
o utrymmesmässigt är de inte heller speciellt stort. De är väl ungefär i stil me fordracingspelet som kom nångång i somras.
men helt klart okej spelför en golffanatiker som mig (läs oss)

mk2 vr6
mr_gti
Gäst
Lör 02 sep 2006 9:00 Svara med citat
var kan man köpa det
Jugo
Golf 2 GTI 16v Ort: Skåne
Lör 02 sep 2006 11:57 Svara med citat
mr_gti skrev:
var kan man köpa det


du kan beställa hem den härifrån...

http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=1568910&sour ce=1700
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Sön 03 sep 2006 12:32 Svara med citat
Jugo skrev:
efter ett tags spelade kan man vinna en mk1 cabrio me en vr6 motor 190 hk..


den cabben blir ju fan svår att köra när man trimmat och lättat den till max! spinner ju i nästan varje växel Wink 2.9l 190 hk men det står att det är rak4 Think

sen låser man ju upp en golf cabrio med 4wd och 400 hk original! kan trimmas till 700 hk Dancing

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan