Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Reggskylt vid instrumentbrädan, olagligt?

Mulvret
Golf 2 Gti 16v -90 Ort: Gotland
Fre 20 okt 2006 21:49 Svara med citat
Är det någon som vet om man får sätta reggplåten vid instrumentbrädan eller e de olagligt!?

Mannen,Myten,Legenden!
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö
Lör 21 okt 2006 0:41 Svara med citat
reg plåten ska sitta i fronten. hälst på kofångaren. den kan sitta längre ner men då får man försvara det med att man inte vill göra hål i sina fina kofångare

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Lör 21 okt 2006 1:27 Svara med citat
en polare hade den liggandes i framrutan medan han fixade o trixade me fronten. körde en provtur.
åkte på böter

så nej Smile så långt fram som möjligt på bilen

mk2 vr6
Anders
Moderator Ingen VW Ort: Haninge
Ons 08 nov 2006 23:05 Svara med citat
Om man inte har registreringsskylt alls får man ett föreläggande om att beställa en ny.
Får man ett föreläggande kan man inte samtidigt få böter.

Däremot får man böter om...
- Skylten ligger i eller är placerad i vindrutan (det står klart och tydligt i Fordonskungörelsen att den ska vara placerad PÅ fordonet, välsynlig framtill, inte inne i kupén).
- Skylten är tillverkad av annan än Vägverket.
- Skylten är inrättad med gångjärn (ej fast installation).

Vad kan vi lära oss av detta?
Jo, det är billigare att åka helt utan skylt än att pilla upp den i framrutan...eller beställa dyra klistermärken.
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Mån 13 nov 2006 23:39 Svara med citat
De har höjt böterna för att köra utan skylt nu också om någon har missat det, nu ligger det på 1500:- man kan även på ombesiktning om man har otur, men då ska man nog ha upprepat detta vid mer än ett tillfälle
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Mån 13 nov 2006 23:46 Svara med citat
Vad gäller vid körnig med övningskörningsskylt??

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Mån 13 nov 2006 23:50 Svara med citat
jockebostrom skrev:
Vad gäller vid körnig med övningskörningsskylt??


Om du saknar den menar du?

Har för mig att det ligger runt 600:- dock så är det nog rätt lätt att prata sig ur att man råkat tappa den, jag har själv lyckats råka ut för det, de gick bak på bilen och lös med ficklampa efter spår av skylten som "rammlat" bort, de hittade inget men vi fick åka vidare endå. Bara "ÖVNINGSKÖR" skylten som är laglig nu, den gamla ÖVNINGSKÖRNING får man ej använda längre.
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Tis 14 nov 2006 0:05 Svara med citat
okey, det där med att ha tappat bort den har man ju smidigt planer om, lite mindre roligt när skylten ligger i bagaget synligt från utsidan.
Men då kommer reservplaner till hands: Bra konstapeln att du såg det, vi har nämligen en extra skylt med utifall" Cool Anxious

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Tis 14 nov 2006 19:51 Svara med citat
jockebostrom skrev:
okey, det där med att ha tappat bort den har man ju smidigt planer om, lite mindre roligt när skylten ligger i bagaget synligt från utsidan.
Men då kommer reservplaner till hands: Bra konstapeln att du såg det, vi har nämligen en extra skylt med utifall" Cool Anxious
Applause