troligen så får du byta växellåda å köpa en varvräknare å montera någonstanns.
VW THE LEDGEND
Quattro_mannen Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Sön 05 nov 2006 19:17
Varvräknaren tar sin signal från tändspolen och har inget med växellådan att göra,köp en varvräknare (vilken som helst för extern montering)och koppla in enl.anvisning...
brukar vara en signaltråd från spolen och en jordtråd samt trådar för belysningen i mätaren...Lycka till...
köpte en ute på biltema och skall installera den. Men jag fattar inte riktigt hur. Står i installationsbeskrivningen att man skall ansluta en till tändspolen och två till jord, dessa två är inga problem.
Sedan är det två andra sladdar, en som det sår skall kopplas till "instrumentbelysningen", är detta + eller - pol? Sedan skall även en sladd kopplas till "säkring som bara är strömledande vid tändning på" , + - ?
Hoppas på ett enkelt svar
//Andreas
Quattro_mannen Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Tor 09 nov 2006 16:28
Den som ska till instrumentbelysningen e för lampan och ska ha +,den andra ska ha + via tändlåset..