Forum - Golf 2 (83-91) - Får ingen värme i bilen??

BamZe
Golf 2 -85 Ort: Lund
Tor 02 nov 2006 11:18 Svara med citat
Hejsan!
Har en Golf 2a turbo diesel från 88a. Temp mätaren går aldri över de vita där till vänster. Förstår inte varför, där e över mycke vatten i kylaren och den går bra. Men nu kom ju snön till skåne o man behöver använda lite värme men de kommer bara ngn fis jumen värme knappt ngt allt ? någon som vet vad de kan vara ????

- | Full Gas Spar Tid | -
Syncmaster
VW Jetta Lowtech Ort: Malmö
Tor 02 nov 2006 18:08 Svara med citat
blir inte bilen varm ordentligt så föreslår jag att du tar en titt på termostaten, byta den är enklast.

Jetta mk2 -91
arcade
Golf 2 GTI 16V - 89 Ort: Södertälje
Sön 05 nov 2006 15:24 Svara med citat
Problemet är garanterat ventilerna som sitter på slangarna in till värmepaketet vid torpedväggen byt eller sätt ett rör istället för.
fredda84
Golf 3 VR6 Ort: Gävle
Ons 08 nov 2006 14:23 Svara med citat
Blir inte bilen varm så kvittar det om ventilerna är hela eller inte, eller hur?

men annars hade det ju varit ett hett tips...
fredda84
Golf 3 VR6 Ort: Gävle
Ons 08 nov 2006 14:28 Svara med citat
Plus att om ventilerna är kassa så brukar vattentempen stiga till lite mer än normaltemp eftersom det blir sämre cirkulation