Forum - Golf 2 (83-91) - Oljelampan blinkar till ibland på tomgång.

Stoffus
Golf 2 Gti 16v Ort: Norrköping
Ons 22 nov 2006 14:49 Svara med citat
Märkte idag när jag stannade vid ett rödljus att oljelampan började blinka till för en kort stund när jag stod, blev även så när jag kom hem och den stod stilla på tomgång, felet uppkommer ej när jag är ute och kör utan jag har bara sett att det blir när jag står stilla på tomgång, förövrigt så är oljenivån i motorn bra.
Vad tror ni det kan vara för fel? Think

TEAM-011
Quattro_mannen
Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Ons 22 nov 2006 16:27 Svara med citat
Kan vara dålig oljepump,eller en oljetrycksgivare som spökar...Börja med att byta givaren, om du inte har möjlighet att mäta trycket me en mätare dvs...

Mvh Nicklas
Stoffus
Golf 2 Gti 16v Ort: Norrköping
Ons 22 nov 2006 17:04 Svara med citat
Hittade följande information om "problemet" med att oljelampan lyser....

"Lågt oljetryck hos en motor som som har gått många bil är normalt vid tomgång och behöver inte vara ett allvarligt fel. Plötsligt bortfall av oljtrycket vid normal körning är betydligt värre. Under alla förhållanden måste oljtrycksgivaren och mätaren kontrolleras först innan några större åtgärder vidtas" // Haynes Rep.handbok

TEAM-011