Stoffus
Golf 2 Gti 16v Ort: Norrköping |
| Ons 22 nov 2006 14:49 |
|
Märkte idag när jag stannade vid ett rödljus att oljelampan började blinka till för en kort stund när jag stod, blev även så när jag kom hem och den stod stilla på tomgång, felet uppkommer ej när jag är ute och kör utan jag har bara sett att det blir när jag står stilla på tomgång, förövrigt så är oljenivån i motorn bra.
Vad tror ni det kan vara för fel?
|
|
Quattro_mannen
Moderator
Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland |
| Ons 22 nov 2006 16:27 |
|
Kan vara dålig oljepump,eller en oljetrycksgivare som spökar...Börja med att byta givaren, om du inte har möjlighet att mäta trycket me en mätare dvs...
Mvh Nicklas
|
|
Stoffus
Golf 2 Gti 16v Ort: Norrköping |
| Ons 22 nov 2006 17:04 |
|
Hittade följande information om "problemet" med att oljelampan lyser....
"Lågt oljetryck hos en motor som som har gått många bil är normalt vid tomgång och behöver inte vara ett allvarligt fel. Plötsligt bortfall av oljtrycket vid normal körning är betydligt värre. Under alla förhållanden måste oljtrycksgivaren och mätaren kontrolleras först innan några större åtgärder vidtas" // Haynes Rep.handbok
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|