schummy
Golf 2 GTI 16v Ort: Jönköping |
| Tis 14 nov 2006 21:10 |
|
Hallå!! Någon som vet hur många djuddämpare som behövs för att bilen ska rulla igenom besiktningen. En del säger att det ska vara lika många som det är orginal, men det tror inte jag. Räcker det bara med en eller.
Någon som vet detta?
Tack på förhand// Adam
Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf 2 (83-91)
|
|
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall |
| Tis 14 nov 2006 21:59 |
|
Haha, ingen aning..
Jag har 4st ljuddämpare... 2,5" Sportsystem... Fräänt ljud ändå..
E väll 3st original iaf.. Själv funderar man på å ta bort en eller två..
Hur många ljuddämpare har ni andra??
|
|
schummy
Golf 2 GTI 16v Ort: Jönköping |
| Tis 14 nov 2006 22:09 |
|
| aa okej,,, det sitter 4 orginal... jag hade tänkt och bygga eget system. 2,5 tums också, men jag tror det behöver vara minst två, en liten i början som tar bort alla knister och sen en större men vet inte säkert. kan vara bra och veta innan man börjar..hehe
|
|
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall |
| Tis 14 nov 2006 22:15 |
|
| schummy skrev: | | aa okej,,, det sitter 4 orginal... jag hade tänkt och bygga eget system. 2,5 tums också, men jag tror det behöver vara minst två, en liten i början som tar bort alla knister och sen en större men vet inte säkert. kan vara bra och veta innan man börjar..hehe |
Jasså? Då va de nån rackare som hade snott en för mej när ja köpte min..
Sitter en liten "i början" på min (kan vara nån mysko form av kat), sen en "mitt under"...
Å en till där röret "svänger åt sidan"
Sen en slutdämpare... Tar väll bort åt minnstonne en dämpare..
Men som sagt, den vrålar riktit fräänt nu med 4st åxå..!
Den hööörs ju om man säjer så!!
|
|
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall |
| Tis 14 nov 2006 22:19 |
|
Är de 8v eller 16v du har förresten?
16v låter väll lite mer? om ja inte e ute på en ofrivillig cykeltur..?
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Ons 15 nov 2006 0:46 |
|
de e väl ändå bara 3 ljuddämpare på golfarna. plus eventuell katt.
Jag har tagit bort min främre o ersatt den med ett rakt 2.5" rör. brummar fint.
Angående besiktningen spelar de väl ingen roll om du har 1 eller 1000 dämpare. bara de inte låter för mycket
|
|
schummy
Golf 2 GTI 16v Ort: Jönköping |
| Ons 15 nov 2006 15:59 |
|
aaa okej,, a det kanske bara är tre på dom, hade fått för mig att det var fyra. aaa det kanske bara behövs en djuddämpare, men tror man behöver en knister släckare med.. ska kolla det först.
|
|
Vwpower
Golf 4 GTI 1.8T Ort: Eskilstuna |
| Fre 17 nov 2006 0:10 |
|
Jag har kat, en liten ljud dämpare, sen rakt rör.
Låter förjävla skönt och ajg besiktade min bil igår utan anmärkningar
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Fre 17 nov 2006 9:14 |
|
| Bergvik skrev: | Haha, ingen aning..
Jag har 4st ljuddämpare... 2,5" Sportsystem... Fräänt ljud ändå..
E väll 3st original iaf.. Själv funderar man på å ta bort en eller två..
Hur många ljuddämpare har ni andra?? |
Jag har en.. men å andra sidan så slår turbon sönder massa ljud..
|
|