Forum - Golf 2 (83-91) - Går inte att stänga av torkarna!!

graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Tis 14 nov 2006 11:58 Svara med citat
Jag tror att jag kan ha fått kortslutning i säkringsboxen för när jag skulle till skolan så började det tjuta från den och när det slutade efter ca. 1 minut så gick vindrutetorkarna igång.. jobbigt
Det går att sätta på snabbaste och normal fart men när jag stänger av så är den frtfarande på normal.
Det enda som funkar är att 1. stänga av bilen 2. dra ur säkringen..
ja drog ur säkringen och väntar på ett svar från nån som vet.... hjälp snälla Pray

jag har ävan satt en kupéfläkt riktad mot boxen under natten flera nätter i rad nu men det blir ingen skillnad (förutom att det är varm och skönt när man ska till skolan Thumbs up)
är det nån som vet hur man tar loss den så att jag eventuellt kan öppna den och toka ur.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tis 14 nov 2006 13:08 Svara med citat
om du får in vatten i säkringsboxen är de nått som inte stämmer.
den sitter rätt bra avskilt från allt va vatten heter Razz

mk2 vr6
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Ons 15 nov 2006 10:52 Svara med citat
men jag har ju sagt att det läcker in i bilen..
bara de att jag inte vet varifrån. skitjobbigt Evil or Very Mad
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Sön 19 nov 2006 21:02 Svara med citat
Om du har taklucka så finns det drenerings slangar innanför innertaket och dom kan hoppa av, har den erfarenheten från andra bilmodeller som jag har haft.

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Mån 20 nov 2006 0:02 Svara med citat
SvartaGolfen skrev:
Om du har taklucka så finns det drenerings slangar innanför innertaket och dom kan hoppa av, har den erfarenheten från andra bilmodeller som jag har haft.


Jag har (tyvärr) ingen taklucka Sad
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Mån 20 nov 2006 17:13 Svara med citat
Det finns ju "fuktutdragande" spray att köpa, det kan kanske funka..

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Mån 20 nov 2006 19:32 Svara med citat
Jag använde en sån sprej och det var efter det som dom inte funkade längre Confused
Fattar inte riktigt varför Regular Smiley
Hellracer
Golf 2 1.4 -94, GTI -96 Ort: Skåne
Tis 21 nov 2006 20:04 Svara med citat
Är du säker på att det är säkringsboxen? Ljusknappen brukar kunna spöka och allt skit går tydligen den vägen. Fick samma symptom på en bil jag hade och då var det den.

Golf är inget spel, det är en leksak.
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg
Tis 21 nov 2006 22:14 Svara med citat
Hellracer skrev:
Är du säker på att det är säkringsboxen? Ljusknappen brukar kunna spöka och allt skit går tydligen den vägen. Fick samma symptom på en bil jag hade och då var det den.


Svenska bilar har automathalvljus vilket gör att du inte använder halvljusreglaget speciellt ofta, vilket i sin tur resulterar i att reglaget slits mer, med lite märkliga elfel som följd. Du kan alltid ta loss komponenten och se om den ser fräsh ut, en ny (bättre beg) skall du hitta under 100 lappen.

//Andreas