graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 14 nov 2006 13:08 |
|
om du får in vatten i säkringsboxen är de nått som inte stämmer.
den sitter rätt bra avskilt från allt va vatten heter
|
|
graul
| Ons 15 nov 2006 10:52 |
|
men jag har ju sagt att det läcker in i bilen..
bara de att jag inte vet varifrån. skitjobbigt
|
|
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa |
| Sön 19 nov 2006 21:02 |
|
Om du har taklucka så finns det drenerings slangar innanför innertaket och dom kan hoppa av, har den erfarenheten från andra bilmodeller som jag har haft. ”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
|
|
graul
| Mån 20 nov 2006 0:02 |
|
| SvartaGolfen skrev: | | Om du har taklucka så finns det drenerings slangar innanför innertaket och dom kan hoppa av, har den erfarenheten från andra bilmodeller som jag har haft. |
Jag har (tyvärr) ingen taklucka
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Mån 20 nov 2006 17:13 |
|
| Det finns ju "fuktutdragande" spray att köpa, det kan kanske funka..
|
|
graul
|
Hellracer
Golf 2 1.4 -94, GTI -96 Ort: Skåne |
| Tis 21 nov 2006 20:04 |
|
Är du säker på att det är säkringsboxen? Ljusknappen brukar kunna spöka och allt skit går tydligen den vägen. Fick samma symptom på en bil jag hade och då var det den. Golf är inget spel, det är en leksak.
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
| Tis 21 nov 2006 22:14 |
|
| Hellracer skrev: | | Är du säker på att det är säkringsboxen? Ljusknappen brukar kunna spöka och allt skit går tydligen den vägen. Fick samma symptom på en bil jag hade och då var det den. |
Svenska bilar har automathalvljus vilket gör att du inte använder halvljusreglaget speciellt ofta, vilket i sin tur resulterar i att reglaget slits mer, med lite märkliga elfel som följd. Du kan alltid ta loss komponenten och se om den ser fräsh ut, en ny (bättre beg) skall du hitta under 100 lappen.
//Andreas
|
|