Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall |
| Lör 25 nov 2006 17:09 |
|
Ber om ursäkt för att ja använder nån annans bild..
Men ja tyckte dom här strålkastarna var rätt häftiga.. Nån som vet var man kan hitta dom??
Har sökt en del men hittar ingenting!!
E de nå slags av hemmabygge kanske?
|
|
Vwpower
Golf 4 GTI 1.8T Ort: Eskilstuna |
| Lör 25 nov 2006 17:25 |
|
Dom var fan riktigt heta
Vill ha faktor!
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Lör 25 nov 2006 17:58 |
|
grymt snyggt, synd att killen inte blir så ensam om dom snart bara hehe..
Tror själv att det är ett "hemmabygge", frågan är väl om det ger speciellt bra ljus...
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
| Lör 25 nov 2006 20:40 |
|
Har sett sånna förr, fast dom va silver (ej krom)
och hadde glas.
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Sön 26 nov 2006 12:51 |
|
| $nuff3Gull skrev: | Har sett sånna förr, fast dom va silver (ej krom)
och hadde glas. |
fast då var det väl ändå inte sådana?
|
|
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland |
| Sön 26 nov 2006 13:04 |
|
strålkastaren till vänster i bild liknar mest en högtalare
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
|
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall |
| Sön 26 nov 2006 15:21 |
|
Vet att många bilar har sån där "lins" till strålkastarna.. Men då e de väll oftast H1 lampor.. Många BMW modeller har så, Calibra åxå m.fl m.fl m.fl.....
Men frågan är hur de blir på en golf.. De e ju H4 på dom..
Å HUR man ska bygga för att få de bra...
|
|
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall |
| Sön 26 nov 2006 15:28 |
|
Skulle nästan kunna tro att dom har sågat upp insatserna i original strålkastarna å satt dit linser från andra lyktor.. Typ BMW / Calibra eller liknande.. Kanske värt att prova..?
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Sön 26 nov 2006 20:52 |
|
Det skulle även kunna vara så att dom har tagit bort glaset fram och målat reflektorn svart
ser nästan ut så
|
|
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall |
| Mån 27 nov 2006 11:35 |
|
| graul skrev: | Det skulle även kunna vara så att dom har tagit bort glaset fram och målat reflektorn svart
ser nästan ut så |
Exakt så! Å sen kapat upp ett hål i reflektorn för att få dit lins-grejerna..!
Nu börjar man få lite idéer!!
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Mån 27 nov 2006 12:56 |
|
Vad menar du med lins grejerna?
|
|
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall |
| Mån 27 nov 2006 13:43 |
|
| graul skrev: | Vad menar du med lins grejerna?  |
Om du tittar närmare på t.ex den här bilden:
Så ser du att de e en glas-lins.. Vet inte riktit va de heter på riktit.. Men de e genom den ljuset reflekteras iaf.. Som bilden här:
Där "F" är ljuset från lampan, "m" är linsen och "F1" är ljuset efter att de reflekterats genom linsen!
|
|
Syncmaster
VW Jetta Lowtech Ort: Malmö |
| Mån 27 nov 2006 17:43 |
|
| projektorstrålkastare heter det väl har jag för mig!
|
|
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall |
| Tis 28 nov 2006 11:00 |
|
| Syncmaster skrev: | | projektorstrålkastare heter det väl har jag för mig! |
Exakt..! Tack för ordet..!
|
|