Forum - Golf 2 (83-91) - Häftiga Strålkastare Fram ! Hittas var??

Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall
Lör 25 nov 2006 17:09 Svara med citat
Bild

Ber om ursäkt för att ja använder nån annans bild.. Pray
Men ja tyckte dom här strålkastarna var rätt häftiga.. Nån som vet var man kan hitta dom??
Har sökt en del men hittar ingenting!!
E de nå slags av hemmabygge kanske? Think

Golf GTI 16v
Vwpower
Golf 4 GTI 1.8T Ort: Eskilstuna
Lör 25 nov 2006 17:25 Svara med citat
Dom var fan riktigt heta Smile

Vill ha faktor!

vw bandit.
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Lör 25 nov 2006 17:58 Svara med citat
grymt snyggt, synd att killen inte blir så ensam om dom snart bara hehe..

Tror själv att det är ett "hemmabygge", frågan är väl om det ger speciellt bra ljus... Confused

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Lör 25 nov 2006 20:40 Svara med citat
Har sett sånna förr, fast dom va silver (ej krom)
och hadde glas.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 26 nov 2006 12:51 Svara med citat
$nuff3Gull skrev:
Har sett sånna förr, fast dom va silver (ej krom)
och hadde glas.


fast då var det väl ändå inte sådana? Razz

mk2 vr6
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Sön 26 nov 2006 13:04 Svara med citat
strålkastaren till vänster i bild liknar mest en högtalare Regular Smiley

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Sön 26 nov 2006 13:28 Svara med citat
mellowd skrev:
fast då var det väl ändå inte sådana? Razz


kanske inte helt lika

Bild

Bild
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Sön 26 nov 2006 13:28 Svara med citat
cheba skrev:
strålkastaren till vänster i bild liknar mest en högtalare Regular Smiley


haha, ja varför inte, kan man ha platta skärmar i fronten kan man väl ha högtalare i grillen, hehe..
ne, men lite likt va de ju iaf.. Smile
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall
Sön 26 nov 2006 15:21 Svara med citat
Vet att många bilar har sån där "lins" till strålkastarna.. Men då e de väll oftast H1 lampor.. Många BMW modeller har så, Calibra åxå m.fl m.fl m.fl.....
Men frågan är hur de blir på en golf.. De e ju H4 på dom.. d'oh!
Å HUR man ska bygga för att få de bra...

Golf GTI 16v
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall
Sön 26 nov 2006 15:28 Svara med citat
Skulle nästan kunna tro att dom har sågat upp insatserna i original strålkastarna å satt dit linser från andra lyktor.. Typ BMW / Calibra eller liknande.. Kanske värt att prova..? Very Happy

Golf GTI 16v
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Sön 26 nov 2006 20:52 Svara med citat
Det skulle även kunna vara så att dom har tagit bort glaset fram och målat reflektorn svart Regular Smiley
ser nästan ut så
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall
Mån 27 nov 2006 11:35 Svara med citat
graul skrev:
Det skulle även kunna vara så att dom har tagit bort glaset fram och målat reflektorn svart Regular Smiley
ser nästan ut så


Exakt så! Å sen kapat upp ett hål i reflektorn för att få dit lins-grejerna..! Smile
Nu börjar man få lite idéer!! Very Happy

Golf GTI 16v
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Mån 27 nov 2006 12:56 Svara med citat
Vad menar du med lins grejerna? Confused
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall
Mån 27 nov 2006 13:43 Svara med citat
graul skrev:
Vad menar du med lins grejerna? Confused


Om du tittar närmare på t.ex den här bilden:
Bild
Så ser du att de e en glas-lins.. Vet inte riktit va de heter på riktit.. Men de e genom den ljuset reflekteras iaf.. Som bilden här:
Bild
Där "F" är ljuset från lampan, "m" är linsen och "F1" är ljuset efter att de reflekterats genom linsen! Smile

Golf GTI 16v
Syncmaster
VW Jetta Lowtech Ort: Malmö
Mån 27 nov 2006 17:43 Svara med citat
projektorstrålkastare heter det väl har jag för mig!

Jetta mk2 -91
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall
Tis 28 nov 2006 11:00 Svara med citat
Syncmaster skrev:
projektorstrålkastare heter det väl har jag för mig!


Exakt..! Very Happy Tack för ordet..! Smile

Golf GTI 16v