Forum - Golf 2 (83-91) - Förgasarfotgummi? Kan det vara det?

ros_golf88
Golf 2 VR6 -88 Ort: Falun
Fre 24 nov 2006 23:57 Svara med citat
Problem!, bilen (1,6 cl) lägger av när man bromsar ibland.
Det var någon som sa till mig att det kunde vara någon spricka i förgasarfotgummit.
Kan det vara det?
Är de det som sitter alldeles under förgasaren?
Vart köper man ett nytt sådant då? VAG?

MVH Anders
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Lör 25 nov 2006 17:41 Svara med citat
ros_golf88 skrev:
Problem!, bilen (1,6 cl) lägger av när man bromsar ibland.
Det var någon som sa till mig att det kunde vara någon spricka i förgasarfotgummit.
Kan det vara det?
Är de det som sitter alldeles under förgasaren?
Vart köper man ett nytt sådant då? VAG?

MVH Anders



Ingen kan nog tala om för dej vad som är fel med din bil..
Men de skulle kunna vara förgasarfotgummit.. Du får "vicka" lite på förgasar'n om den då sitter löst så får du nog byta den och JA den går att köpa på VAG.. LYCKA TILL Thumbs up

VolksWagon for life..
ros_golf88
Golf 2 VR6 -88 Ort: Falun
Lör 25 nov 2006 18:18 Svara med citat
okej, den sitter löst så jag får väl byta den då.

Skoda Octavia RS TDi
Golf mk2 VR6 -88
Golf mk1 GLS -79
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Lör 25 nov 2006 18:25 Svara med citat
ros_golf88 skrev:
okej, den sitter löst så jag får väl byta den då.


gör de.. villken skillnad det kommer bli sen har varit där jag me.. Very HappyVery Happy

VolksWagon for life..
ros_golf88
Golf 2 VR6 -88 Ort: Falun
Lör 25 nov 2006 18:43 Svara med citat
TACK för hjälpen T_A_G!

Skoda Octavia RS TDi
Golf mk2 VR6 -88
Golf mk1 GLS -79