Forum - Golf 2 (83-91) - Halvljusautomatik på en import?

rosenjohan
Ingen VW
Tis 21 nov 2006 19:03 Svara med citat
Har en importerad Golf 1.8 CL 1990 förstås utan halvljusautomatik... Fråga: går det att fixa så det blir halvljusautomatik och i så fall hur??? MVH Johan
rosenjohan
Ingen VW
Tor 23 nov 2006 15:50 Svara med citat
rosenjohan skrev:
Har en importerad Golf 1.8 CL 1990 förstås utan halvljusautomatik... Fråga: går det att fixa så det blir halvljusautomatik och i så fall hur??? MVH Johan


Ingen som har en aning eller?
Anders
Gäst
Tor 23 nov 2006 16:02 Svara med citat
Olyckligtvis går det inte att bara byta själva strömställaren till en från en svensk bil. Kontaktgrupperna är olika för importbilar, så blinkers och annat sitter på olika ställen i kontakten.

Däremot finns det en beskrivning här för hur det fungerar på Audibilarna. Troligtvis gäller detsamma för VW.
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna
Tor 23 nov 2006 16:32 Svara med citat
koppla ett relä till halvljuset å ta manöver strömen från tändningen

"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"