mr_gti
Gäst |
| Lör 20 maj 2006 13:08 |
|
är där någon som vet ett bra sett att plåtbredda en mk2 på.
Har tänkt skära ut skärmkanten på en skärm och sen lägga den utan på orginalskärmen men frågan är om det blir bra.
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Lör 20 maj 2006 13:48 |
|
det beror ju på hur bra du gör det..
kan bli väldigt snyggt om du gör noggrannt
|
|
landin
Gäst |
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Sön 21 maj 2006 23:40 |
|
dom var ju grymt snygga. hur valsar man?
|
|
landin
Gäst |
| Mån 22 maj 2006 8:03 |
|
| graul skrev: | dom var ju grymt snygga. hur valsar man?  |
Lite svårt att förklara men i lätta drag så har man ett verktyg med ett hjul på som man rullar mot skärmkanten innefrån. Man typ spänner ut skärmkanten.
Kan lägga upp en bild på verktyget sen när jag kommit hem från jobbet (lite lättare att förstå då)
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Mån 22 maj 2006 17:15 |
|
| SÅ gör dom väll med skärmar på "OCC"?
|
|
landin
Gäst |
|
henrik axelsson
Golf 1 L -75 och Golf MK2 CL -91 Ort: Oskarshamn |
| Tor 25 maj 2006 9:09 |
|
Jag kapade upp skärmen, köpte nya skärmkanter, falsade kanten och svetsade dit den nya skärmkanten precis där jag ville ha den. Blev mkt bra
Pontiac Firebird -68, Golf CL -91, Golf L -75, Typ3 -73 och Passat CL -88
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Tor 25 maj 2006 10:55 |
|
coolt.. hjälper de så mycke?
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Tor 25 maj 2006 14:28 |
|
| Pappa känner en som valsar o har sej så det är inga problem att fixa men jag har lite rostiga kanter.. gör det nåt?
|
|
landin
Gäst |
| Fre 26 maj 2006 12:55 |
|
| graul skrev: | | Pappa känner en som valsar o har sej så det är inga problem att fixa men jag har lite rostiga kanter.. gör det nåt? |
Har man rostiga skärmkanter när man ska valsa så spricker bara skärmkanterna och det blir inget bra allt. beror väl på hur mycke rost vi pratar om men jag skulle nog ta och byta ut skärmkanterna först
|
|
mr_gti
Gäst |
| Fre 26 maj 2006 17:27 |
|
| har du foto på hur det blev
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Fre 26 maj 2006 18:10 |
|
| mr_gti skrev: | | har du foto på hur det blev |
om du menar mej så har jag inte kollat hur mycket rost jag har än..
|
|
landin
Gäst |
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Sön 28 maj 2006 11:44 |
|
jamen den är ju samtidigt som 'ingenting' ju..
btw är det nån som kan säga hur mycket bredare skärmarna blir med valsning?
jag har breddare på nu och undrar vilket som blir bredast.
breddarna ser ut lite så där och är inte så jättesnygga.. men det blir bredare iaf
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Sön 28 maj 2006 12:54 |
|
| graul skrev: | jamen den är ju samtidigt som 'ingenting' ju..
btw är det nån som kan säga hur mycket bredare skärmarna blir med valsning?
jag har breddare på nu och undrar vilket som blir bredast.
breddarna ser ut lite så där och är inte så jättesnygga.. men det blir bredare iaf  |
JAg tycker inte att skärmbreddare gör stor skillnad alls jue.. breddar väll 2 mm..
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Sön 28 maj 2006 13:17 |
|
jo jag tycker det också så därför undrar jag hur breda valsade skärmar är.
|
|
landin
Gäst |
| Sön 28 maj 2006 14:33 |
|
| det breddar väl ca 3 cm på varje sida när man valsar så mycke det går
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Sön 28 maj 2006 15:00 |
|
okej.. jag får ta och snacka mej till en valsning då
|
|
landin
Gäst |
| Sön 28 maj 2006 17:04 |
|
| Du för göra det.
|
|
klase
Golf 3 8v Ort: Mönsterås |
| Tis 30 maj 2006 6:09 |
|
| tjena har du lusta att dela me dig hur man bygger ett sånt verktyg...? typ ritning och va man behöver mm?...mvh klase
|
|
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö |
| Tor 22 jun 2006 13:03 |
|
| klase skrev: | | tjena har du lusta att dela me dig hur man bygger ett sånt verktyg...? typ ritning och va man behöver mm?...mvh klase |
???
Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Fre 23 jun 2006 12:33 |
|
| ISBjörnen skrev: | | klase skrev: | | tjena har du lusta att dela me dig hur man bygger ett sånt verktyg...? typ ritning och va man behöver mm?...mvh klase |
??? |
jag tror han menar ett valsverktyg (stavning?)
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Lör 24 jun 2006 21:59 |
|
Okej nu har jag snackat lite och har fått fram ett pris på 800:- /skärm.
Jag tyckte att det var lite väl saftigt så jag väntar nog ett tag eller bygger ett eget verktyg.. lite ritningar eller bilder hade varit nice
|
|
-=VR6R=-
Ingen VW SEAT CORDOBA SXE Ort: Stockholm |
| Sön 25 jun 2006 3:30 |
|
| Jag betalade 250:- per skärm... I Jordbro på ett ställe som nog inte finns kvar nu...
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Sön 25 jun 2006 15:08 |
|
okej men det bästa vore nog om man gjorde själv.. billigt och bra
|
|
zairon
Golf 4 1,9 TDI -05 Ort: Landvetter |
| Fre 04 aug 2006 0:02 |
|
Lyfter tråden då jag är lite nyfiken på hur man gör ett sånt här verkyg, eller vart kan man köpa det?
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Fre 04 aug 2006 7:03 |
|
| hör me nån händig plåtslagare. dom lär kunna fixa till ett hyffsat pris <:
|
|