tönt
Golf 2 GL -91 Ort: Båstad |
| Tis 24 apr 2007 21:43 |
|
| Verkar som att kylaren la av på bilen idag. ångade lite fint genom grillen och blev fuktigt på marken så blir väl att byta kylare men hur va det nu med kylaren från biltema, va den kass eller? Läste att någon här skrev att den inte passade. Vad är det i så fall som inte passar? Någon som har tips på någon annan billig kylare?
|
|
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa |
| Tis 24 apr 2007 21:54 |
|
| 885 spänn på detta ställe http://www.nyadack.se/
Senast ändrad Tis 24 apr 2007 21:57, ändrad totalt 1 gång
|
|
SvartaGolfen
|
SvartaGolfen
| Tis 24 apr 2007 22:00 |
|
590 spänn på http://www.biltema.se/ men det va den du va skeptisk mot,kanske nånn har erfarenhet av dom kylarna. ”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Ons 25 apr 2007 0:13 |
|
jag körde med biltemas kyl på min gamla 90hk.
passade klockrent.
Kolla bara så den har samma mått som din.
Annars kan ju skroten vara ett tips om du vill komma billigt undan
|
|
tönt
| Tor 26 apr 2007 16:20 |
|
nja. beggad kylare känns väl inte direkt som någon bra investering. ska ut och mäta nu sen får man väl ta volvon till biltema .. hemsk känsla men tur man inte sålt än iaf
|
|
tönt
| Fre 27 apr 2007 19:29 |
|
kan meddela att jag köpt en biltemar kylare som nu är monterad. perfekt passform. identisk med vw orginal kylaren som satt monterad. i.a.f. på utseendet förutom vag loggan, alla gjutskarvar mm på exakt samma ställe. studerade den noga! funkar kanon!
REKOMENDERAS SKARPT!
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Fre 27 apr 2007 19:32 |
|
| Ett litet bevis på att många delar som säljs på biltema faktiskt är "orginal" produkter!
|
|
julekuk
Golf 2 GTI Ort: Halmstad |
| Sön 29 apr 2007 4:14 |
|
| På de kylare på Biltema i Halmstad så fanns det ingen nippel till expansionsslangen, vilket det finns på original. Produktionsfel kanske?
|
|
tönt
| Sön 29 apr 2007 12:17 |
|
| jag köpte min på biltema i halmstad i fredags. där var anslutning till de två grova slangarna för kylvattnet samt en anslunting för den klena slangen till expansionskärlet (gissar att det är den du menar), det är väl någon avluftingsslang eller så...
|
|
julekuk
Golf 2 GTI Ort: Halmstad |
| Tis 15 maj 2007 20:13 |
|
| Det var det? Fan, då måste det ju vara produktionsfel på min affär...för jag tittade på den extra noga innan jag köpte den och tänkte att detta kan ju inte stämma...men jag köpte en skitbra för 800kr eller nåt...
|
|
G60_Stenlund
Golf 2 G60 Ort: Stockholm |
| Mån 21 maj 2007 0:29 |
|
| ja har en som skräpar här hemma, hämtas lr skickas för ngn hundring, maila mig.
|
|