Vwpower
Golf 4 GTI 1.8T Ort: Eskilstuna |
| Fre 24 nov 2006 19:37 |
|
Hej, jag undrar ni som har installerat en shiftlight / varvräknare i era golf 2or.
Var och hur fick ni sladdarna ifrån kupen till motorrummet? är det huv öppnaren som gäller då? för det verkar ju omöjligt från andra ställen.
Och på bruksanvisningen står det om jag har en negativ eller en positiv motor?!
Så skulle jag koppla varvräknaren / shiftlighten på olika sätt
Sen undrar jag hur och var ni har kopplat era?
Tack på förhand / J.
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Lör 25 nov 2006 0:50 |
|
har aldrig kopplat in en shiftlight. men antar att den bara tänds när nålen till varvräknaren når en viss 'gräns'
varvräknaren skall kopplas till tändspolen. Sladdar kan du väl dra där de känns bra. Kolla torpedväggen från motorrummet. Finns färdiga hål där.
|
|
grymmeoffe
Golf 3 1.8 variant |
| Lör 25 nov 2006 15:31 |
|
| vad är det för mening med en shift light till en cl?
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Lör 25 nov 2006 15:52 |
|
| Är väl häftigt kanske ^^
|
|
grymmeoffe
Golf 3 1.8 variant |
| Lör 25 nov 2006 15:53 |
|
| vad är meningen med det om man inte kan utnyttja det
|
|
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna |
| Lör 25 nov 2006 16:06 |
|
| grymmeoffe skrev: | | vad är meningen med det om man inte kan utnyttja det |
tror inte denna tråden handlade om det........ "Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
|
|
Vwpower
Golf 4 GTI 1.8T Ort: Eskilstuna |
| Lör 25 nov 2006 16:44 |
|
VArför jag just valt att ha en sån är mest för att jag vill lära mig hur man kopplar in en sån för framtida behov
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
| Sön 26 nov 2006 20:02 |
|
Jag vet inte exakt hur det fungerar med shift light. Men hur du kommer in i motorummet är enkelt, finns färdiga hål, iallafall på min cl 87. Hålen sitter om du tittar ovanför bromspedalen lite till vänster. Kan vara lite dold av innermattan. Om du inte ser den inne från bilen, titta från motorrummet, på högersida, rakt frammifrån sett, under kylarvattenbehållaren längst inne sitter två gummiproppar, ca 1,5 cm i diameter och dessa gå till kupén precis ovanför pedalstället.
Positiv eller negativ, jag tror väl att de flesta varvräknare skall kopplas till tändspolens minuspol.
Hoppas att detta kan hjälpa dig något.
MVH
Andreas
|
|
Anders86
VW Jetta Mk1 + Caddy Cross Ort: Skurup |
| Fre 22 dec 2006 17:09 |
|
Att folk orkar gnälla om va de är för mening i en cl osv... Byter man kam o dår bort varvstoppet sen kan man lätt varva 9000 varv om man inte släpper pedalen! (har testat... )
På min shift light har jag för mig att man koppla varvräknaren sen funkade lampan igenom den.. Misslyckas man inte så lär man sig inget...
|
|
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma |
| Lör 23 dec 2006 13:33 |
|
| Det finns annars shiftlights som man bara kör i cigguttaget (eller kopplat lite mer diskret till 12v) dem ska funka rätt bra har ja hört...
|
|
badlynx
Golf 2 gti 84 Ort: Fagersta |
| Lör 23 dec 2006 17:26 |
|
Vilka proplem Ni har.
en kabel till spolens minus kontakt.
en kabel för att jorda med.
en kabel för ström tex , tändningen.
thats it.
MVH Jocke