Forum - Golf 2 (83-91) - Sänkning, hur mycket går originalfjädrarna att kapa?

vw_performance
Golf 2 1.8 CL Ort: Grästorp
Sön 03 dec 2006 22:47 Svara med citat
hur mkt går att kapa av på orginal fjädrarna innan dom släpper från sätet? när börjar genomslagsgummina ta i ? vill ha bilen så låg som det bara är möjligt.
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna
Mån 04 dec 2006 16:32 Svara med citat
köp en sänknings satts istället om du har tänkt att åka i bilen oxå...

"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
vw_performance
Tis 05 dec 2006 10:37 Svara med citat
ryssen82 skrev:
köp en sänknings satts istället om du har tänkt att åka i bilen oxå...

Nämde jag något om en sänkningsats i mitt inlägg? nej just det! tråden handlar om KAPADE fjädrar! en fjuttig sänkningssats som sänker 40 mm vill jag inte lägga pengar på när man ändå får kapa påp den sen ändå!
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna
Tis 05 dec 2006 12:47 Svara med citat
vw_performance skrev:
Nämde jag något om en sänkningsats i mitt inlägg? nej just det! tråden handlar om KAPADE fjädrar! en fjuttig sänkningssats som sänker 40 mm vill jag inte lägga pengar på när man ändå får kapa påp den sen ändå!

hmmm bra atityd.... Evil or Very Mad kapa ett varv i taget å testa. väghållningen kommer ju bli skit men det kanske du inte bryr dej om? finns ju faktiskt många sänksatser som sänker betydligt mer än 40mm.

"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
vw_performance
Tis 05 dec 2006 12:52 Svara med citat
ja men tråden handlade om att KAPA fjädrarna och inte "vart kan jag köpa en sänkningssats?".. det var därför jag svarade så som jag gjorde! sen får väl du tycka att jag är hur kaxig som helst! och jag är inte ute efter väghållning eller komfort för den delen
vw_performance
Tis 05 dec 2006 12:54 Svara med citat
varför ändrade du ditt tidigare inlägg?
Hellracer
Golf 2 1.4 -94, GTI -96 Ort: Skåne
Tis 05 dec 2006 18:24 Svara med citat
Om du inte behöver väghållning eller komfort så plocka bort fjädrar och dämpare helt och sätt dit en fyrkantsbalk istället. Då kan du sänka hur mycket som helst utan att behöva tänka på genomslagsgummin eller att de ramlar av tallrikarna.
Jävligt fräckt för show men inte mycket att ha på gatan.

Golf är inget spel, det är en leksak.
vw_performance
Tis 05 dec 2006 18:33 Svara med citat
Hellracer skrev:
Om du inte behöver väghållning eller komfort så plocka bort fjädrar och dämpare helt och sätt dit en fyrkantsbalk istället. Då kan du sänka hur mycket som helst utan att behöva tänka på genomslagsgummin eller att de ramlar av tallrikarna.
Jävligt fräckt för show men inte mycket att ha på gatan.

Ojdå.. vad rolig man kan vara då.. fan va svårt det ska vara att ställa en fråga på ett forum och få vettiga svar från vettigt folk! antingen får man oseriösa svar, eller svar på en fråga som man inte ställt... Evil or Very Mad
Hellracer
Tis 05 dec 2006 18:50 Svara med citat
Nu var det inget försök att vara rolig utan jag menar allvar. Eller sätt på coilovers, annars får du väl kapa tills det säger stopp.

Vwpower
Golf 4 GTI 1.8T Ort: Eskilstuna
Ons 06 dec 2006 17:43 Svara med citat
Men om du kanske skulle vara lite trevligare i dina inlägg så skulle det gå jävligt mycket bättre eller så slutar du skriva direkt då det är jävlgit onödigt och vara dryg direkt såhär över internet så fort någon försöker hjälpa till.

Skapar bara dålig stämning.

Mina 50 cent.

vw bandit.
Hellracer
Ons 06 dec 2006 18:00 Svara med citat
vw_performance skrev:
hur mkt går att kapa av på orginal fjädrarna innan dom släpper från sätet? när börjar genomslagsgummina ta i ? vill ha bilen så låg som det bara är möjligt.

Du ställer en väldigt diffus fråga. Originalfjädrar till vad? Vilken golfmodell, standard eller förstärkt fjäder? Ålder på fjädrarna, det är en stor skillnad på nya och fjädrar från år 2.
Dessutom så kan jag ju berätta att gummina slår i tidigare om man som exempel tar mig, 115 kilo muskelbyggare. Om vi sätter i fyra såna som jag slår det nog snabbare igenom än om tanten som väger 62 sitter i den ensam.

vw_performance
Ons 06 dec 2006 19:44 Svara med citat
Vwpower skrev:
Men om du kanske skulle vara lite trevligare i dina inlägg så skulle det gå jävligt mycket bättre eller så slutar du skriva direkt då det är jävlgit onödigt och vara dryg direkt såhär över internet så fort någon försöker hjälpa till.

Skapar bara dålig stämning.

Mina 50 cent.

jag är bara så trött på att folk inte läser trådarna tillräckligt noga, nu var det ju en fråga om kapade fjädrar, och då vill man inte ha svaret att man ska köpa sänkningssatser för det är mkt bättre, och köp coilovers hit o dit.. det tror jag du förstår också. jag är fullt medveten om att det är bättre med riktiga sänkfjädrar och definitivt bättre med coilovers, MEN! då om jag varit intresserad av det hade jag ju överhuvudtaget inte skapat denna tråden. hoppas du nu förstår..
Hellracer skrev:
Du ställer en väldigt diffus fråga. Originalfjädrar till vad? Vilken golfmodell, standard eller förstärkt fjäder? Ålder på fjädrarna, det är en stor skillnad på nya och fjädrar från år 2.
Dessutom så kan jag ju berätta att gummina slår i tidigare om man som exempel tar mig, 115 kilo muskelbyggare. Om vi sätter i fyra såna som jag slår det nog snabbare igenom än om tanten som väger 62 sitter i den ensam.

jag har en golf 2 (står faktiskt under mitt namn), sen fjädrarna är orginal och ganska nya.. sen är det väl självklart att om man har lastat bilen med 500kilo dökött så blir den lägre och slår i lättare.. Very Happy
Hellracer
Ons 06 dec 2006 21:21 Svara med citat
Du har en golf 2 men det stod inget om att det var den som skulle sänkas.
Ja, det är ju det jag säger, kanske bättre om du hade sagt var, hur och vad den ska användas till.
Jag har läst några av dina svar på inlägg och tycker nog att du kastar sten i glashus.
Sen att kalla mig för dökött kallar jag ett personligt påhopp! Evil or Very Mad

vw_performance
Tor 07 dec 2006 17:23 Svara med citat
Hellracer skrev:

Sen att kalla mig för dökött kallar jag ett personligt påhopp! Evil or Very Mad

ööhh har jag kallat DIG för dökött? jag tycker nog du ska läsa mitt inlägg lite nogrannare Very Happy
jag vill inte bli ovänn med någon här på forumet men jag tycker fan att folk skriver så mkt bara för skrivandets skull utan att först ha läst inlägget riktigt först, inte bara denna tråden utan även andra trådar på andra ställen..
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Tor 07 dec 2006 21:13 Svara med citat
KÄnns som att de hela spårar ut, En mer tydlig förfrågan från allra första början hade varit bättre så hade vi sluppit sådana hära diskutioner på vårt annars väldigt trevliga forum.
Sen tycker jag som dem andra att du vw_performance borde tagga ner lite och inte hoppa på folk direkt, lite oproffsigt.

Sen att folk vill hjälpa borde du inte hoppa på dem för. Hade du sagt det betydligt klarare från början hade vi alla mått bättre.

Over and out
vw_performance
Tor 07 dec 2006 21:21 Svara med citat
jag har ju enbart skrivit sanningen, sen att jag kanske glömt att säga att det var min egen golf 2a som saken gällde men det trodde jag ni förstod då jag inte skrev något annat, har ju egentligen inte med saken att göra, det står inte ett ord om en sänkningssats eller dylikt, eller har jag fel i det också?sen har jag har aldrig hoppat på någon speciell person, eller är det någon som känner sig utpekad? i så fall ber jag om ursäkt, men sen om eran uppfattning om mig är att jag är dum i huvet det skiter jag i om jag ska vara ärlig, då får ni väl tycka det då..
Anders
Moderator Ingen VW Ort: Haninge
Fre 08 dec 2006 0:39 Svara med citat
Tråd låst. Hänvisar till §1.2.