manicmatti
Ingen VW Ort: Örebro |
Mån 04 dec 2006 12:18 |
|
Undrar vad det är för original-högtalare som sitter i mk4?
tänkte köpa i julklapp till min far, han saknar högtalare i bakdörrarna på sin variant..
Är 100 på att det är orginal som sitter fram, så tänkte att han borde få ljud ur bakdörrarna oxå.
finns det märken som låter liknande som originalen, som är bättre eller billigare. Men med någorlunda klangmatchning?
//Matti
|
|
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma |
Mån 04 dec 2006 17:38 |
|
Alltså om du bara ska stoppa i högtalare där bak och inte tycker att det är lönt att lägga några direkta pengar på det, är nog det smartaste att ta en kik på blocket efter orginalhögtalare till just golf 4an.
Det är iaf storleken 6.5" fram och bak.
|
|
manicmatti
Mån 04 dec 2006 22:15 |
|
okej..
vilket märke är det på orginalhögtalarna till golf 4:an?
|
|
Tutan
Mån 04 dec 2006 22:39 |
|
Ja de du, bra fråga. Men om du söker på "orginal högtalare" så lär du garanterat hitta nåt. Beror lite på hur mycke du vill lägga. Man kan få tag på högtalare till bra priser ida...
|
|
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal |
Tis 05 dec 2006 17:32 |
|
orginal är de 6.5i dörrarna.. problemed om du köper nya är ju att du måste ha en adapter för att få ut magneten så den inte är ivägen för rutan.. iaf.. impact har en modellanpassad modell för golf4 den heter gns-65 golf4 hör med någon som säljer impact ett paket ligger runt 995:- har jag för mej.. kör de själv i dörrarna och då passar diskanter och 6.5orna Envis med dåligt tålamod....
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
Ons 06 dec 2006 1:45 |
|
Jag har 4 st orginal högtalare som ligger i min garderob, här är en bild på en av dem
|
|
manicmatti
Mån 11 dec 2006 15:47 |
|
Är tacksam för alla svar och erbjudanden!
fick erbjudanden av att köpa basar.
Undrar vilka diskanter som man skulle kunna instalera förutom impact, de såldes inte lösa. verkar vara svårt om man bara ska få tag i diskanter.
DLS hade lösa, men de låg på 500 för paret.
Finns det några billigare typ, gärna under 300 paret?
|
|
Tutan
Mån 11 dec 2006 16:32 |
|
MDS har diskanter..
|
|
manicmatti
Mån 11 dec 2006 16:51 |
|
någon som har hört dessa diskanter?
- US-Blaster Tweeter
- Sony XS-H03
- Zachry BX-2015
och hu rär det att montera dom?
|
|
Tutan
Tis 12 dec 2006 22:07 |
|
Zachry känner jag till, har en polare som kör på sådana basar (2x12 dunkar så in i helvete )
Sony känner ja igen...
US-blaster har jag iaf aldrig hört talas om
Diskanter brukar kunnas monteras antingen så att diskanten pekar rakt ut, eller snett.
|
|
loudness
Tis 12 dec 2006 22:24 |
|
inte hört någon.. tycker fortfarande du ska köra impact för då behöver du inte pajja bilen om du inte är sugen på de:P Envis med dåligt tålamod....
|
|
manicmatti
|
manicmatti
Tor 14 dec 2006 9:32 |
|
är nog inte den modellen... surfade runt lite och den heter nog "Impact GNS Golf 4", som passar i originalfestet till golf 4.
Hittar inte en endaste svensk återförsäljare på nätet!!
Hittar impacts hemsida efter många om och men.. (http://www.impact-car-audio.com/) De hade bara länkar till återförsäljare i italien..
någon som vet en butik som säljer "Impact GNS Golf 4" i sverige, (hittade en i finalnd)?
|
|
loudness
Fre 15 dec 2006 20:11 |
|
japp men jag tror inte det är någon skillnad på uttagen på en golf 4 och en passat i samma årsm. hör med importören om återf. btagenturer tar hem impact http://www.bt-agenturer.se/ Envis med dåligt tålamod....
|
|
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg |
Mån 14 maj 2007 16:56 |
|
Annars tycker jag gott att du ska slänga iväg ett mail eller telefonsamtal till www.BRL.se och höra med dom. De är väl insatta med billjud, och jag tycker att de verkar ha god koll på VW Golf.
MDS ska du dock hålla dig långt ifrån, de e skräp.
|
|
loudness
Mån 14 maj 2007 17:01 |
|
kan tyvärr inte hålla med om att brl är särskilt kompetenta heller. jag kör numera på själv är bäste dräng och använder internet till de jag vill veta sätter aldrig min fot igen i en brl butik efter dåligt bemötande Envis med dåligt tålamod....
|
|
manicmatti
Mån 14 maj 2007 18:28 |
|
Det blev ett par Impact GNS och originalhögtalre som jag köpte begagnat. de är dock inte monterade än! Men det ska bli det den närmaste veckorna...
|
|
loudness
Mån 14 maj 2007 18:30 |
|
okajs hoppas dom funkar bra! Envis med dåligt tålamod....
|
|
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg |
Tis 15 maj 2007 10:31 |
|
loudness skrev: | kan tyvärr inte hålla med om att brl är särskilt kompetenta heller. jag kör numera på själv är bäste dräng och använder internet till de jag vill veta sätter aldrig min fot igen i en brl butik efter dåligt bemötande |
Hehe jaså, BRL på Backaplan i GBG tycker jag iaf har hjälpt mig och min kompis med Golf väldigt bra De har varit väldigt trevliga där också. Man kanske itne behöver handla där, p.g.a. höga priser, men man kan iaf få lite tips å råd. Nu löste ju grabben här det själv ;P
|
|