Forum - Golf 4 (98-04) - Originalhögtalare?

manicmatti
Ingen VW Ort: Örebro
Mån 04 dec 2006 12:18 Svara med citat
Undrar vad det är för original-högtalare som sitter i mk4?
tänkte köpa i julklapp till min far, han saknar högtalare i bakdörrarna på sin variant..
Är 100 på att det är orginal som sitter fram, så tänkte att han borde få ljud ur bakdörrarna oxå.

finns det märken som låter liknande som originalen, som är bättre eller billigare. Men med någorlunda klangmatchning?

//Matti
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Mån 04 dec 2006 17:38 Svara med citat
Alltså om du bara ska stoppa i högtalare där bak och inte tycker att det är lönt att lägga några direkta pengar på det, är nog det smartaste att ta en kik på blocket efter orginalhögtalare till just golf 4an.

Det är iaf storleken 6.5" fram och bak.
manicmatti
Mån 04 dec 2006 22:15 Svara med citat
okej..
vilket märke är det på orginalhögtalarna till golf 4:an?
Tutan
Mån 04 dec 2006 22:39 Svara med citat
Ja de du, bra fråga. Men om du söker på "orginal högtalare" så lär du garanterat hitta nåt. Beror lite på hur mycke du vill lägga. Man kan få tag på högtalare till bra priser ida...
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Tis 05 dec 2006 17:32 Svara med citat
orginal är de 6.5i dörrarna.. problemed om du köper nya är ju att du måste ha en adapter för att få ut magneten så den inte är ivägen för rutan.. iaf.. impact har en modellanpassad modell för golf4 den heter gns-65 golf4 hör med någon som säljer impact ett paket ligger runt 995:- har jag för mej.. kör de själv i dörrarna och då passar diskanter och 6.5orna

Envis med dåligt tålamod....
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Ons 06 dec 2006 1:45 Svara med citat
Jag har 4 st orginal högtalare som ligger i min garderob, här är en bild på en av dem
manicmatti
Mån 11 dec 2006 15:47 Svara med citat
Är tacksam för alla svar och erbjudanden!
fick erbjudanden av att köpa basar. Smile

Undrar vilka diskanter som man skulle kunna instalera förutom impact, de såldes inte lösa. verkar vara svårt om man bara ska få tag i diskanter.
DLS hade lösa, men de låg på 500 för paret.
Finns det några billigare typ, gärna under 300 paret?
Tutan
Mån 11 dec 2006 16:32 Svara med citat
MDS har diskanter..
manicmatti
Mån 11 dec 2006 16:51 Svara med citat
någon som har hört dessa diskanter?

- US-Blaster Tweeter
- Sony XS-H03
- Zachry BX-2015

och hu rär det att montera dom?
Tutan
Tis 12 dec 2006 22:07 Svara med citat
Zachry känner jag till, har en polare som kör på sådana basar (2x12 dunkar så in i helvete Razz )

Sony känner ja igen...

US-blaster har jag iaf aldrig hört talas om

Diskanter brukar kunnas monteras antingen så att diskanten pekar rakt ut, eller snett.
loudness
Tis 12 dec 2006 22:24 Svara med citat
inte hört någon.. tycker fortfarande du ska köra impact för då behöver du inte pajja bilen om du inte är sugen på de:P

manicmatti
Ons 13 dec 2006 8:37 Svara med citat
louudness: är det Impact GNS 6520 som passar i originalfästet i golfen?
Hehe, är inte alls sugen på att börja riva i bilen.. Här är länk till högtalarna: http://www.danderydsbilstereo.se/sites/www/default.aspx?Page=Kontakt.a spx&TargetFrame=WebshopMain
(hitta ej impacts hemsida, tänkte kolla upp återförsäljare av impact)

Har du/ni länkar till andra försäljare som säljer impact? eller vet du/ni några fysiska affärer? Smile
manicmatti
Tor 14 dec 2006 9:32 Svara med citat
är nog inte den modellen... surfade runt lite och den heter nog "Impact GNS Golf 4", som passar i originalfestet till golf 4.
Hittar inte en endaste svensk återförsäljare på nätet!!
Hittar impacts hemsida efter många om och men.. (http://www.impact-car-audio.com/) De hade bara länkar till återförsäljare i italien.. Confused

någon som vet en butik som säljer "Impact GNS Golf 4" i sverige, (hittade en i finalnd)?
loudness
Fre 15 dec 2006 20:11 Svara med citat
japp men jag tror inte det är någon skillnad på uttagen på en golf 4 och en passat i samma årsm. hör med importören om återf. btagenturer tar hem impact http://www.bt-agenturer.se/

Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Mån 14 maj 2007 16:56 Svara med citat
Annars tycker jag gott att du ska slänga iväg ett mail eller telefonsamtal till www.BRL.se och höra med dom. De är väl insatta med billjud, och jag tycker att de verkar ha god koll på VW Golf.
MDS ska du dock hålla dig långt ifrån, de e skräp.
loudness
Mån 14 maj 2007 17:01 Svara med citat
kan tyvärr inte hålla med om att brl är särskilt kompetenta heller. jag kör numera på själv är bäste dräng och använder internet till de jag vill veta sätter aldrig min fot igen i en brl butik efter dåligt bemötande

manicmatti
Mån 14 maj 2007 18:28 Svara med citat
Det blev ett par Impact GNS och originalhögtalre som jag köpte begagnat. de är dock inte monterade än! Men det ska bli det den närmaste veckorna...
loudness
Mån 14 maj 2007 18:30 Svara med citat
okajs hoppas dom funkar bra!

Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Tis 15 maj 2007 10:31 Svara med citat
loudness skrev:
kan tyvärr inte hålla med om att brl är särskilt kompetenta heller. jag kör numera på själv är bäste dräng och använder internet till de jag vill veta sätter aldrig min fot igen i en brl butik efter dåligt bemötande

Hehe jaså, BRL på Backaplan i GBG tycker jag iaf har hjälpt mig och min kompis med Golf väldigt bra Smile De har varit väldigt trevliga där också. Man kanske itne behöver handla där, p.g.a. höga priser, men man kan iaf få lite tips å råd. Nu löste ju grabben här det själv ;P