Stoffus
Golf 2 Gti 16v Ort: Norrköping |
| Tis 10 okt 2006 22:21 |
|
Har ett ofattbart fel på min Golf gti -87:a, jag tog och kopplade ur batteriet, när jag satte dit anslutningarna igen efter en stunds meckande med bensinpumpen, (hade haft kontakten till pumpen borta förövrigt)
Nu till problemet; när jag kopplar på batteriet så är det som om man sätter på tändningen det knäpper till pumparna går igång osv, men utan att ha nyckeln i tändningslåset, jag startade bilen efter en stund, gick inte att stänga av den med nyckeln efter det. vad är det för fel jag har drabbats av och hur ska jag fixa det?, oerhört tacksam för så snabba svar som möjligt, enda bilen jag har, tack på förhand.
// Christoffer
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Ons 11 okt 2006 10:45 |
|
| Stoffus skrev: | Har ett ofattbart fel på min Golf gti -87:a, jag tog och kopplade ur batteriet, när jag satte dit anslutningarna igen efter en stunds meckande med bensinpumpen, (hade haft kontakten till pumpen borta förövrigt)
Nu till problemet; när jag kopplar på batteriet så är det som om man sätter på tändningen det knäpper till pumparna går igång osv, men utan att ha nyckeln i tändningslåset, jag startade bilen efter en stund, gick inte att stänga av den med nyckeln efter det. vad är det för fel jag har drabbats av och hur ska jag fixa det?, oerhört tacksam för så snabba svar som möjligt, enda bilen jag har, tack på förhand.
// Christoffer |
prova byt tänningslås. .det är lättare och går fortare än vad du tror om du är någorlunda smidig..
|
|
Stoffus
| Ons 11 okt 2006 12:14 |
|
okej, tack för tipset, ska försöka byta tändningslåset, hoppas det är det felet så jag kommer undan lindrigt
|
|
macke15
VW Jetta 1.8 -91 Ort: Motala |
| Tor 26 okt 2006 17:37 |
|
| det kan ju vara kodlåsgrejen som e cp
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 26 okt 2006 17:57 |
|
| kan de va så simpelt att nån sladd hoppat ur sitt stift i tändningslåset?
|
|
macke15
VW Jetta 1.8 -91 Ort: Motala |
| Tor 26 okt 2006 18:09 |
|
| ne tror inte de men det kan ju vara så att låset har hängt sej innuti så när du vridar av så följer allt inte med sktuva isär o kolla
|
|
Stoffus
| Mån 04 dec 2006 15:25 |
|
| Felet visade sig vara någon korslutning i en databox som orsakade felet, bytte den boxen och bilen är som vanligt igen.
|
|