Forum - Golf 6 (09-13) - Bilen immar igen + Ryckig DSG

Robban58
Golf 6 1,8 TSI GT Wolfburg Ort: Linköping
Mån 14 dec 2009 11:24 Svara med citat
Har upplevt att min bil väldigt lätt och ofta immar igen fullständigt,ofta när jag startar bilen immar det igen för att sen rätt fort försvinna. Mest irriterande är detta när man lämnat bilen nån timme och sen kommer tillbaka till en helt igenimmad bil som sen tar en bra stund att få imfri. Är det nåt vanligt problem eller bör man få det kollat närmare?? Har även upplevt min DSG7 som ryckig när man startar från stillastående,man får vara väldigt snäll på pedalen för att få en mjuk start,ibland kanske man vill dra på lite och då hoppar bilen som en känguru. Verkstaden säger vid en snabb test att " det går inte få det bättre än så här, du vet- det är ju ingen automatlåda det här!!??"
Robban58
Tor 17 dec 2009 21:24 Svara med citat
Har fått ett svar angående ryckig DSG7,Det konstaterades rätt kvickt att en koppling i lådan behövde bytas så nu hoppas jag att få en fungerande låda. Lite oroväckande dock att det redan efter 200 mil börjar bli problem,är som fd. toyotaägare van vid problemfria bilar.
Hookan
Golf 5 Bluemotion-08 Ort: Strömstad
Fre 18 dec 2009 14:01 Svara med citat
Det är väl bra att dom hitta ett fel på kopplingen och byter ut den. Min far har en Passat TDI-07 med DSG låda och den fungerar riktigt fint.
Jag hade inne min Golf Bluemotion på verkstad med samma problem, att bilen immar igen. På min bil hade täcklocket till cupéfiltret lossnat, det sitter under handskfacket. Det är ganska lätt att fixa det själv eller ta kontakt med Vw-verkstad så får dom undersöka bilen.

Bluemotion
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 18 dec 2009 14:13 Svara med citat
Immar han även utan fläktar igång?

mk2 vr6
Robban58
Lör 19 dec 2009 21:48 Svara med citat
Den immar igen när den är avstängd,aldrig när jag kör,har inte provat att köra utan fläkt iofs.
InteBengt
Golf 6 TSI122 -10 Ort: Upplands-Väsby
Lör 20 feb 2010 23:05 Svara med citat
Det kan inte vara så att du kör med AC:n avstängd? Kommer in mer fukt då...
Robban58
Mån 22 feb 2010 21:37 Svara med citat
Jag stänger aldrig av Ac:n. Jag har haft bilen inlämnad för detta och man bytte en del gummilister och lite annat och problemet verkar ha försvunnit. Man bytte också en av kopplingarna i DSGn, detta blev väl ingen jätteskillnad men jag inbillar mig att det nog blev nåt bättre, man får väl testa ordentligt när väglaget tillåter.
GT2010
Golf 6 GT-10 TSI 160 DSG Ort: Norrköping
Tis 19 jul 2011 0:17 Svara med citat
Min DSG-låda växlar som en dröm, i princip omöjligt att känna när den byter växel.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tis 19 jul 2011 1:03 Svara med citat
GT2010 skrev:
Min DSG-låda växlar som en dröm, i princip omöjligt att känna när den byter växel.

Min bil immar inte igen, helt underbar ventilation Rolling Eyes
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tis 19 jul 2011 4:10 Svara med citat
Har dom bytt koppling och du upplever fortfarande ryckigt, lämna in den för att byta Mekatronic, rycker det fortfarande byter dom hela lådan efter de inkl ny mekatronic och koppling

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!