sniss
Golf 2 Gti 16v Special Ort: Tanum |
| Tis 06 nov 2007 18:13 |
|
Hallo!
Har vart medlem ett tag här nu, men detta blir mitt första inlägg. Men som sagt, har en del rost på bilen och har funderat på att rolla den, typ halvblank svart. som det är nu så ska jag slipa bort rosten och spackla för att sedan måla svart body under list, men dom kom tanken om att varför inte göra hela bilen svart. kompisen rollade sin 140 halvblank svart och det blev inte så pjåkigt. Men jag har besluts ångest.. ska jag rolla den eller inte.. när man väl gjort så så finns är det no turning back så hur ska jag göra tycker ni?
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 06 nov 2007 18:16 |
|
Nej.
Låna en kompressor och blås bilen isf
|
|
Scaramanga
Ingen VW Ort: Örnsköldsvik |
| Tis 06 nov 2007 18:20 |
|
Don´t do it!!! Pensla hellre originalkulör några varv där du lagat rost och våtslipa + tokpolera sedan så blir det garanterat bättre än att rolla hela klabbet svart... eller köp några "riktiga" sprayburkar i originalkulör. Lägg ned några timmar på underarbetet så ska du se att det blir rätt bra i slutändan, om du nu vill ha en bil som ser rätt fin ut. Vill du inte det så är det bara att rolla på
Jag tycker att en bil rollad i fel kulör är mindre värd än en lackbättrad. Kan ju vara kul om man får något för bilen om den ska säljas nån gång också.
|
|
sniss
| Tis 06 nov 2007 18:25 |
|
Jag fick bilen billigt så jag kommer nog inte gå back när jag ska sälja den men jag tänker så här att det är bara en 1.6a och jag väntar på att jag ska sluta skolan och skaffa ett jobb och sen köpa 16v och då kan vi snacka mer noggranhet, men denna bil bryr jag mig inte så mycket om.. om vi pratar lack:D och så är det mitt skolprojekt oxå, så de e bara kul om nått händer me den. mrn vet inte om det är värt att rolla, eller om jag bara ska nöjja mig med lack under list, för det är där det är rostigt.
|
|
P J
Golf 1 Ort: Utomlands |
| Tis 06 nov 2007 18:25 |
|
| sniss skrev: | ...har funderat på att rolla den...
...så hur ska jag göra tycker ni? | Det duger gott att pensla en vinterbil i mitt tycke
Men det tar tid att pensla en hel bil...
|
|
Scaramanga
Ingen VW Ort: Örnsköldsvik |
| Tis 06 nov 2007 18:28 |
|
| Om du ska pensla; Värm färgen innan, t ex på ett element och köp en kvalitetspensel så blir det garanterat bättre. Ja just det, en varm lokal att hålla till i underlättar också..
|
|
sniss
| Tis 06 nov 2007 18:29 |
|
De där med lokal är ett stort problem för mig
|
|
phules
Donator 25
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Tis 06 nov 2007 19:17 |
|
| Finns ofentliga p-hus :p
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Tis 06 nov 2007 20:14 |
|
| Rolla kan man göra på gamla volvos eller på andra lastcontainrar. du verkar ju inte bry dig värst mycket om den så varför göra nåt över huvud taget? lägg pengarna på annat, speciellt eftersom du går i skolan.
|
|
sniss
| Tis 06 nov 2007 20:28 |
|
| För jag vill görat något + det är mitt skolprojekt. och rolla bilen om jag nu gör det är inte så dyrt, fråga är om jag ska göra det eller inte. för svart under list ska den ju endåså bli.
|
|
Berglund
Moderator Donator 50
Golf 1 ,MK3 VR6, Cab MK1 Ort: Stockholm |
| Tis 06 nov 2007 20:55 |
|
Ska du rolla tycker jag du ska dra men en jetstrykare tror jag att det heter då får du ännu jämnare yta än pensel
jag ska/har börjat och köra med sprayburkar
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Tis 06 nov 2007 21:09 |
|
En polare som köpte min gamla golf 2 gti rollade sin blank svart förra veckan, ser rätt okej ut han slipade dock ner den me 40 papper hahah han ska la fin slipa å måla en gång till i vår sen, men helt ok resultat
|
|
sniss
| Tis 06 nov 2007 21:11 |
|
Okej, va nice.. sånt e bra å höra men ska jag köra på mattsvart, halvblank elr blank svart?
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Tis 06 nov 2007 21:16 |
|
Kan fixa bild på den i veckan kanske får du se, han va som sagt inte spec noga me underarbetet, han körde me en blanksvart eller va de halvblank öööö haha
|
|
sniss
| Tis 06 nov 2007 21:18 |
|
Hahah okeej, ah men de hade vart schysst
Men de duger då med 40 papper då eller?
|
|
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan |
|
P J
|
sniss
| Tis 06 nov 2007 22:17 |
|
| P J skrev: | Matt röd såklart  |
Haha nej bryt, de får allt bli svart:p
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tis 06 nov 2007 22:31 |
|
| Matt röd är det snyggaste som finns.
|
|
sniss
| Ons 07 nov 2007 21:11 |
|
| Nån som har någon bild på någon mattröd golf 2 ? =D
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
|
sniss
| Ons 07 nov 2007 22:17 |
|
Härligt där snuffelajnen\
|
|
P J
|
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö |
| Tor 08 nov 2007 7:16 |
|
| Tycker den mörkröde är snygg, ettan är inte fullt lika fin.
|
|
sniss
| Tor 08 nov 2007 12:19 |
|
Ah nu vet jag ju inte om jag ska rolla bilen svart eller mattröd , den första bilden där var ju snygg.. så ah.
|
|
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö |
| Tor 08 nov 2007 12:58 |
|
íngen av bilarna e rollade. man har använt matterad färg lr klarlack. Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
|
|
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan |
|
onk
Golf 3 Ort: Västervik |
| Tor 08 nov 2007 13:30 |
|
Matt lack is the shit!
Jag rollade min vinterbil för 2 år sen, matt beige, hur snyggt som helst vart det.
Höll sig riktigt bra med, mattade bara ner gamla lacken med 320 papper eller liknande.
Maskera och rolla nogrant så blir det kalas!
|
|
onk
Golf 3 Ort: Västervik |
| Tor 08 nov 2007 13:31 |
|
| ISBjörnen skrev: | | íngen av bilarna e rollade. man har använt matterad färg lr klarlack. |
klarlack?
|
|
P J
|