Wahterboy
Caddy 1.9TDI Ort: Söderhamn |
|
Wahterboy
| Fre 29 dec 2006 14:07 |
|
| Ingen som vet ?
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Fre 29 dec 2006 14:18 |
|
| Alldrig sett förut, men det där var ju en smart grej, ser ju inte så påhängt ut med dom där.
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Fre 29 dec 2006 15:15 |
|
| Hade såna på min gamla jetta. Är det inte en form av stänkskydd?
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Fre 29 dec 2006 16:09 |
|
nej det är skärmbreddare fast det är bara "kvartar".
tror att det heter quarter-flares på engelska.
har såna på men cl fast bara fram på skärmarna
|
|
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma |
| Fre 29 dec 2006 22:50 |
|
| Hade såna på min golf 2...vanlig 90 pållars..iaf dem som satt där bak..dem som satt fram har nock fan glömt om ja hade eller ej.. Dem där bak e ja säker på iaf !
|
|
Wahterboy
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
| Lör 30 dec 2006 15:08 |
|
| graul skrev: | nej det är skärmbreddare fast det är bara "kvartar".
tror att det heter quarter-flares på engelska.
har såna på men cl fast bara fram på skärmarna |
På dubmodder heter det quarter-flares
|
|
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland |
| Lör 30 dec 2006 15:23 |
|
| Tutan skrev: | | Hade såna på min golf 2...vanlig 90 pållars..iaf dem som satt där bak..dem som satt fram har nock fan glömt om ja hade eller ej.. Dem där bak e ja säker på iaf ! |
Ganska vanligt att mk2 Cl har dem bara där bak, framför bakhjulet. Men jag har aldrig förr sett dom bakom bakhjulet.
På Dubmodder heter dom som sagt Quarter flares "kvarts-skärmbreddare". Skulle vara roligt att se såna som fortsättning mk3 GTI breddarna, ser lite konstigt ut att skärmbreddarna inte går ända ner framför framhjulet och bakom bakhjulet.
|
|
a_glad
Golf 2 CL -90 Ort: Ludvika |
| Lör 30 dec 2006 20:20 |
|
sitter sånna där på min goffe !
|
|
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö |
| Lör 30 dec 2006 20:31 |
|
den sitter inte som sten skydd utan för att fylla upp mellanrummet mellan hjulhus o kofångare. finns på Vag.
Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Sön 31 dec 2006 1:37 |
|
| ISBjörnen skrev: | | den sitter inte som sten skydd utan för att fylla upp mellanrummet mellan hjulhus o kofångare. finns på Vag. |
Är orginal för bilar med stora fångarna orginal men det är vanligt att de trillar bort med tiden.
|
|
Hellracer
Golf 2 1.4 -94, GTI -96 Ort: Skåne |
| Sön 31 dec 2006 22:08 |
|
Ja, de sitter i original på GL med stora fångarna. Dessutom har jag fått tag i breddare som passar mellan den bakre och främre quarterflaren. Tydligen något som bara satt på Italiensålda bilar (enligt hörsägen), eller så är de någon form av tillbehör.
Golf är inget spel, det är en leksak.
|
|
Wahterboy
| Mån 01 jan 2007 12:39 |
|
| Hellracer skrev: | | Ja, de sitter i original på GL med stora fångarna. Dessutom har jag fått tag i breddare som passar mellan den bakre och främre quarterflaren. Tydligen något som bara satt på Italiensålda bilar (enligt hörsägen), eller så är de någon form av tillbehör. |
har du någon bild på de ?
|
|
Hellracer
Golf 2 1.4 -94, GTI -96 Ort: Skåne |
| Mån 01 jan 2007 16:45 |
|
Tyvärr inte. Har inte satt på dem ännu eftersom jag håller på med annat på bilen men lovar att fixa en bil när det är gjort.
Golf är inget spel, det är en leksak.
|
|