Forum - Golf 2 (83-91) - Problem: Jetta TD tar ingen laddning

Amazon66
VW Jetta Coupe 1,6 -87 Ort: Sundsvall
Tor 11 jan 2007 21:23 Svara med citat
Tjenare
Har fått ett lite halv konstigt fel på min Jetta TD 91:a

Det började med att jag körde bilen på morron å då finka den som den brukar å så stod den hela dan å när ja skulle starta den på kvällen så hade den dragit ur all ström, va så tom så att startmotorn inte ens reagerade.

Så till problemet, bilen tar ingen laddning, går bra att köra den efter att man laddat batteriet eller fått start hjälp.

jag har bytt alla jord kablar å extra jordat, startmotorn (trodde det va den som hade dött först), batteri å alla plus kablar, men samma problem ändå. Har mätt upp vilken laddning ja har när den e igång å den ligger väl på ungefär 14,5 eller nått sånt.

Tacksam om nån har några ideer vad det kan vara.

Mvh:Nicke
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Fre 12 jan 2007 16:53 Svara med citat
Jag hade liknande fel på min golf i början på hösten.
Den laddade skitbra men ändå så drog batteriet ur,det visade sig vara skufflampan som va boven i dramat,tryckkontakten hade lossnat så lampan stod å lyste hela tiden.
Så mitt tips är att kolla upp med en multimeter/spänningsprovare om det är nått som tjuvdrar när bilen är avstängd.
Amazon66
Fre 12 jan 2007 18:19 Svara med citat
Hinner aldrig få nå ström i batteriet. Hade det varit så lätt hade jag varit glad.

Jag laddade batteriet över natten å startade, sen va batteriet slut, fast att det e helt nytt.

Så nåt very jobbigt fel e de.

Tack iaf, fler ideer??

Amazon66
Sön 14 jan 2007 1:45 Svara med citat
Felet fixat
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Sön 14 jan 2007 2:02 Svara med citat
Amazon66 skrev:
Felet fixat

Tell us?
Vad var felet och hur löste du de?

VolksWagon for life..
Amazon66
Sön 14 jan 2007 16:56 Svara med citat
Pga att ja byte till en startmotor från en 1,8L Bensinare så va den både slöare å mer strömkrävande än den som satt på org.

Så yterligare en jord kabel mellan Växellåda å kaross plus att ja fixa grövre "kabel" mellan solonid å tillslaget.

Hur lätt som helst om man vet vad som e fel:)