Forum - Golf 2 (83-91) - Tips inför besiktning tack!

Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp
Tor 18 jan 2007 21:17 Svara med citat
Tjena! Bokat tid för bes. nu för min Golf. (1,8 lit. 90 hästar).

Den går bra tycker jag, bromsarna är friska osv. Är det något som jag skall tänka på som brukar vara svagt på golfarna?

*Ska in på lyft om nån helg o fixa lite med avgasystemet, fästa det bättre.
*Koppla om lite så de blir lagligt med i belysningen Smile Nu lyser sidoblinkersen som positionsljus.
*Sätta på reflexer bak.

Kollar dom backljus på bes? (kollar dom dimljus bak) Har de som backljus nu..
Om man har dåligt med dubb i däcken, är det ombes?

Äh. varför oroa sig? Smile de kommer bli kanon. hehe. Hoppas jag Shocked

EDIT:

Avgasrening något problem på golf? Hjälper det om man slår i nån liter etanol? Har hört det.. Eller tips på nått annat man kan slå i? de bästa är nog att besiktiga o sen få arbetsorder om man har otur.

Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 18 jan 2007 21:53 Svara med citat
Se till så alla lampor funkar. Det är så onödigt att pröjsa för ombesiktning för en sketen lampa. Lika så läckage i avgassystem så de inte kan mäta cohalt. Smile

lycka till!

mk2 vr6
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Tor 18 jan 2007 22:07 Svara med citat
Jockesoder skrev:
Kollar dom backljus på bes? (kollar dom dimljus bak) Har de som backljus nu..
Om man har dåligt med dubb i däcken, är det ombes?

Är dimljus bak original på bilen så kollar dom det. Det hände för mig.

Du kanske menar att du kopplat dimljuset som BAKljus(parkeringsljus), BACKljuset lyser ju vitt. Så hade jag iallfall på min, lagt 5W lampor i dimljusplatserna och kopplat dem som parkeringsljus. Trodde inte att dimljus bak var obligatoriskt, men det var det, så jag fick en anmärkning (+ ombes. för dålig bromsslang) alltså kasat i en 21W lampa i vänster sidas dimljus och koppla dem till dimljusbrytaren innan ombes.

Bromsslangen ja. Har hört andra som fått ombes. på grund av att slangen blivit gammal och sprucken eller att det uppstått blåsor på den som i mitt fall. Bilen bromsar bra ändå, så jag märkte det inte innan bes.

Bakre reflex finns väl i baklyktorna? Om du inte bytt baklyktor förståss.

Kan hända att dom inte gillar däcken om det är alltför lite dubb i dom. Vore dom dubbfria från början vore det ju än annan sak Regular Smiley

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 18 jan 2007 22:20 Svara med citat
dom kollar väl varken backljus eller dimljus?
dock måste reflexer finnas bak. så har du bytt lampor sätt dit ett par med magnet Regular Smiley

mk2 vr6
Amazon66
VW Jetta Coupe 1,6 -87 Ort: Sundsvall
Tor 18 jan 2007 23:01 Svara med citat
om Dimljuslampans knapp har lampa å den lyser när dom e på så måste dom funka.

men bara att koppla bort knappen så e de ju löst.

Mvh:Nicke
Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp
Fre 19 jan 2007 8:47 Svara med citat
Jag menar att jag har BACK-ljus på dimljusknappen.. Vitt ljus alltså. Men får ta o koppla ur knappen. Eller bara ta bort lampan Smile De löser sig nog. haj

Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!