Stoffus
Golf 2 Gti 16v Ort: Norrköping |
| Lör 20 jan 2007 16:09 |
|
framlyset bara lägger av lite när som helst (blinkar till), det kan vara när jag är ute och åker, eller står i en bilkö, bara spontant sådär, men när jag drar i helljusläget på knappen så verkar det funka, är det knappen det är fel på då eller halvljusautomatiken?
|
|
vw_johan
Ingen VW |
| Lör 20 jan 2007 19:43 |
|
kolla så det inte är dålig kontakt i reglaget...
kanske generatorn??
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Lör 20 jan 2007 20:44 |
|
| Stoffus skrev: | framlyset bara lägger av lite när som helst (blinkar till), det kan vara när jag är ute och åker, eller står i en bilkö, bara spontant sådär, men när jag drar i helljusläget på knappen så verkar det funka, är det knappen det är fel på då eller halvljusautomatiken?  |
Så hade jag me på min 8v gti -85:a och de var knas i ljusknappen.
Prova byt den.. de brukar vara orginal har jag hört..
|
|
Stoffus
| Sön 21 jan 2007 0:15 |
|
okej, tackars! ska prova byta knappen, vad kan en sådan gå på om man skulle ta och köpa en ny?
|
|
Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp |
| Sön 21 jan 2007 0:18 |
|
en förmögenhet? dra till närmsta bilskrot Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
|
|
Quattro_mannen
Moderator
Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland |
| Sön 21 jan 2007 10:52 |
|
Byt till en ny ljusknapp,de går ofta sönder på dessa bilar och kostar inte mycket att köpa ny...
Mvh Nicklas
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
| Sön 21 jan 2007 16:33 |
|
| Quattro_mannen skrev: | Byt till en ny ljusknapp,de går ofta sönder på dessa bilar och kostar inte mycket att köpa ny...
Mvh Nicklas |
Så sant! Den brukar gå isönder efter ett tag då halvljusautomatiken sliter på kontakten. Byt till en bättre begagnad så blir det nog bra, jag köpte en ny på skroten för 80 SEK.
Fast ta med kontakten då det finns lite olika modeller, olika antal stift, tror att 10 är vanligast men jag hade 7 på min cl.
MVH
|
|
Stoffus
| Sön 21 jan 2007 17:51 |
|
| gerward skrev: | Så sant! Den brukar gå isönder efter ett tag då halvljusautomatiken sliter på kontakten. Byt till en bättre begagnad så blir det nog bra, jag köpte en ny på skroten för 80 SEK.
Fast ta med kontakten då det finns lite olika modeller, olika antal stift, tror att 10 är vanligast men jag hade 7 på min cl.
MVH |
Finns det något sätt att se om den är sliten?, så man inte gör misstaget och köper en sliten på skroten
|
|
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö |
| Sön 21 jan 2007 18:03 |
|
| Stoffus skrev: | Finns det något sätt att se om den är sliten?, så man inte gör misstaget och köper en sliten på skroten  |
1-Det brukar vara torkarspaken som spökar i sammband med ljuskontakten.
men byt kontakten först.
Finns 3st.olika kontakter:
191941531j
191941531k
191941531L
Ta ur den du har i bilen och kolla art.nummret på baksidan.
2-Kontakten är brunbränd i plasten + att stifften är brända(bruna).
Kan allt om Golf II fråga på.
Efter 34-Golfar och 6år på VAG.
|
|
Stoffus
| Tis 23 jan 2007 14:11 |
|
| P.Hagel skrev: | 1-Det brukar vara torkarspaken som spökar i sammband med ljuskontakten.
men byt kontakten först.
. |
Vad är det med torkarspaken som spökar i samband med ljuskontakten i såna fall? Och hur åtgärdar man då det?..
// Christoffer
|
|
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö |
| Tis 23 jan 2007 19:11 |
|
| Stoffus skrev: | Vad är det med torkarspaken som spökar i samband med ljuskontakten i såna fall? Och hur åtgärdar man då det?..
// Christoffer |
All ström till halvljuset går via torkarspaken=inget halvljusrelä.
Kolla så det inte är några brända stift där.
?kolla så inget idiot har kopplat ström tiill stereon via ljusströmställar + en.
=Hejdlös kabelbrand.
|
|