Forum - Golf 2 (83-91) - Attans handtag!!

skallman
Golf 2 1.8i CL-89 Ort: Stockholm
Fre 26 jan 2007 15:31 Svara med citat
Handtaget "lossnade" imorse efter att jag försökt med viss kraft få upp den igenisade dörren.

Någon som har tips hur man kan laga?
Måste jag skruva loss allt inifrån, för att komma åt?

Bild
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 26 jan 2007 15:52 Svara med citat
de där lyckades jag med förra vintern Smile
Har du oflyt är 'spärren', som håller hantaget innanför plåten, krökt.
Skruva loss lårmekanismen på sidan av dörren, nån stjärnskruv bara, så ser du hur det sitter fast

mk2 vr6
Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp
Fre 26 jan 2007 16:51 Svara med citat
De e fan orginal. Sämre handtag får man leta efter.. Men det går med viss teknik att använda den med. Men låna för fan inte ut bilen! Smile

Annars får du bytta handtag och skifta låsmekanismen bara.. Jag lagade mitt först men det håller inte..

EDIT:

Om det är fästet som är kasst villsäga.

Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall
Fre 26 jan 2007 17:21 Svara med citat
Hände mej åxå... Funderar nu på att köpa "Shaved Door Kit"... Där man plockar bort handtagen å använder fjärrkontroll istället.. Men ja vet inte..! :S Nån som provat de??

Golf GTI 16v
Skooghe
Golf 2 GTI 16v- 87 Ort: Skillingaryd
Fre 26 jan 2007 19:52 Svara med citat
Gjorde så på morsans jetta Razz På den gick själva spärren av, så bara till å åka till närmsta skrot å köpa nytt handtag å byta ut det. Såg ut precis som på din bild..

|| Full gas, spar tid ||
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Fre 26 jan 2007 23:02 Svara med citat
Bergvik skrev:
Hände mej åxå... Funderar nu på att köpa "Shaved Door Kit"... Där man plockar bort handtagen å använder fjärrkontroll istället.. Men ja vet inte..! :S Nån som provat de??

öööh, d'oh! om du plockar bort handtagen blir det ju stört omöjligt att komma in i en igenfrusen dörr.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Lör 27 jan 2007 2:13 Svara med citat
silikonstift Smile

mk2 vr6
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö
Lör 27 jan 2007 6:02 Svara med citat
silicon stift e bra i förebyggande syfte. har man rena dörrar så bör man ha bilien i plus grader under vintern annars kommer man inte in.(har råkat ut för det)

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
Bergvik
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Hudiksvall
Lör 27 jan 2007 12:47 Svara med citat
Haha, de har ni fan rätt i.. Laughing Har ja fasen inte ens tänkt på.. d'oh!

Golf GTI 16v
skallman
Lör 27 jan 2007 13:04 Svara med citat
Ska skruva loss idag, får se om det är något krökt Smile
skallman
Sön 28 jan 2007 12:26 Svara med citat
Skruvade loss, plåten innanför var helt böjd.

Tänkte att iom att jag har rosthål på denna vänster dörr, kanske jag endå kan byta ut hela dörren, nu när också handtaget lossnat. (finns ju billiga på skroten, komplett med ruta/handtag/dörr etc.)

Frågan är då, när man sätter fast ny dörr, är det något man bör tänka på? eller är det bara skruva loss och skruva på den nya? Kan ju va bra med någon som håller i när man skruvar, men är det något utöver det?