Har lite problem med kopplingen i min Passat. Kom precis hem efter att ha övergivit bilen då kopplingen valde att kasta in handduken... eller nått.
Var påväg hem när det helt plötsligt inte gick o få i nån växel. Gled in på en busshållplats där jag senare konstatera att kopplingen inte tog alls. Lyckades sakta men säkert ta mig hem till en polare som bodde i närheten där vi lufta systemet etc. utan framgång.... tills efter ett tag då kopplingen tog om man bara tröck ner pedalen någon centimeter, längre än så så tog den inte alls. Perfekt! tänkte jag... då tar jag mig hem i alla fall. Men ICKE! Kom en liten bit sen sluta den funka helt igen och pedalen lev helt plötsligt trögare. Ringde efter skjuts och övergav bilen på en parkering.
Pedalen har samma motstånd nu igen som den hade när det fungerade som vanligt i alla fall. Så vettisjutton vad det kan vara. Inte kommit så långt i bilmekandet att jag kan lösa det själv så lite tips på vad det kan vara vore trevligt.
Kort film på hur det låter(lät) när man trycker ner kopplingen. Funkade som sagt om man bara tröck ner den någon centimeter... längre så kom det där ljudet och nu fungerar det inte alls och låter ingenting. Någon borde känna igen problemet med dess unika läte