Bilen (mk2, 1985) vägrar att starta!
Drar man igång tändningen går startmotorn runt men motorn vill liksom inte!
rotor å F-lock är rätt nybytt med tändkablar och det verkar som att alla stiften får ström...
Kan dessa problem uppstå om vevhusventilationen drar luft nånstans? Jag köpte bilen med en tejpad vevhusventslang... Grejjen är ju att jag gärna vill få igång den så att man kan ta sig någonstans å köpa grejjer också..
Fick fickparkeringsputta bilen en gata ned för att det var städdag på den gatan jag stod på... Orkar inte riktigt hålla på så i längden...
Bilen (mk2, 1985) vägrar att starta!
Drar man igång tändningen går startmotorn runt men motorn vill liksom inte!
rotor å F-lock är rätt nybytt med tändkablar och det verkar som att alla stiften får ström...
Kan dessa problem uppstå om vevhusventilationen drar luft nånstans? Jag köpte bilen med en tejpad vevhusventslang... Grejjen är ju att jag gärna vill få igång den så att man kan ta sig någonstans å köpa grejjer också..
Fick fickparkeringsputta bilen en gata ned för att det var städdag på den gatan jag stod på... Orkar inte riktigt hålla på så i längden...
En bil ska väll starta även om vevhuv ventilationen läcker..? De tror jag iaf..
Är de en för gasare?
Kolla alla säkringar..
Han kanske inte får bensin?
Kolla så kammen står rätt?
Säkringarna är hela, det är en förgasarbil. Funderar på om det gått så långt med vevhusslangen att fukt kommit in och frusit...
Kammen ska stå rätt då remmen byttes för ett par tusen mil sedan hmmm, tändstiften är dock inte kollade..
Den har hittills alltid startat på ett varmt helt nyladdat batteri, kan vara slumpen dock, jag vet inte. Soppa finns i filtret i allafall, så jag tror att pumpen ska vara okej.
Men nån annan får vrida igång tänningen och då ska de surra om de är under tanken vet jag inte.. Men den ska ju jobba upp trycket det är då han surrar.. Annars vet inte jag..
Lycka till
Hmmm, har ingen elektrisk pump på min (gammal förgasarbil) det sitter endast en mekanisk pump på framsidan av motorblocket. (den sitter efter filtret).