Hejsan jag har en Golf CL MK2 1.6 Förgasar motor -88 som jag nyligen har fått av en god vän och problemet på den är att temp mätaren visar noll. Har prövat byt temp givare men ingen förändring. jag tänkte om nån här kan ge nå bra tips om vad som kan va fel och bra knep för att felsöka problemet.
jag har en misstanke att det kan va i själva instrument panelen felet sitter.Vill va försäkrad att felet isf är inuti instrument panelen innan jag öppnar upp där.
Finns det några bra knep isf man kan felsöka om det nu är det felet eller nåt annat fel!? har hört att det är ett attans jobb för att öppna upp panelen, har en reservdels bil som jag kan sno en ny instrument panel om det skulle behövas men somsagt vill va säker först!
Kylar fläkten går ju igång.. då borde väll termostaten funka!?
Bilen kan va lite knackig på låg växel och låga varv(exempel man gasar händer ingenting sen efter nån sekund så rycker den till o gasen funkar) . tomgång om motorn är kall kan den stänga av sig själv efter ca 1-2min... hmm annars helt okej motor mässigt som jag upplever det..
plast kåpan som är inringad va det en spricka i så den är byt
Kontakten som är inringad.. va inte inkopplad i givaren som jag inte har nån aning vad för givare det är!?
Kopplade in den körde ett tag men fortfarande inge liv temp mätaren
Här är iaf vad jag vet temp givaren, som jag har byt men inge liv heller efter bytet..
jag vet inte om bilderna drar nån nytta för er men men...