Forum - Golf 2 (83-91) - Svårsåld MK2 GTI

pontan_pro
Golf 4 GTI Turbo -99 Ort: Ekerö
Mån 26 feb 2007 17:09 Svara med citat
jag som trodde en MKII GTI i fint skick skulle vara lätt att sälja. men där hade jag fel, den har snart legat ute en vecka på blocket utan nästan någon respons endast några oseriösa mail. Neutral...beror det på årstiden tro??

it´s not the FART that kills, it´s the SMELL

Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf 2 (83-91)
Ivar
Golf 3 gti 16 v Ort: Tranås
Mån 26 feb 2007 17:36 Svara med citat
Vad har du satt för pris på den då?
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Mån 26 feb 2007 17:45 Svara med citat
Allt säljer sig till rätt pris som man brukar säga, tyvärr så är marknaden enorm och överlag så går priserna ner hela tiden, jag blir skrämd när jag ser vad lågt i pris min börjar hamna. Kan ge dig ett exempel, när jag sålde min VR6:a -97:a satt jag först ut den för 85.000:- (var ett par år sedan) var typ ingen som hörde av sig, tog bort annonsen la upp en ny ca 4 veckor senare för 69.000:- sålde den samma dag, 2 till ringde och ville ha den. Dock förlora jag massa pengar på det men tyvärr är det köparna som styr. Är nästan alltid priset som påverkar om den säljs fort eller inte, vill du ha någorlunda vettigt med betalt (mindre förlust) måste man vara tålig och vänta ut rätt köpare.
pontan_pro
Mån 26 feb 2007 19:26 Svara med citat
svar till ivar och bobo.
priset jag har satt ut den för är 15. hade den först ute för 18. varför jag satte ut den för 18 är bara för att jag vill ha tillbaka lite av dom pengarna som jag lagt ut på den.. som t.ex vattenpump, bränslepump, 2 nya vinterdäck, värmepaket, bromsar och sen lite annat smått. bara det är delar för ungefär 8000.
så 15000 för den tycker dock inte jag är så mycket att höja ögonbrynen för med tankte på att jag har skött den väl. som du säger bobo man måste vara tålig....

Ivar
Golf 3 gti 16 v Ort: Tranås
Mån 26 feb 2007 19:48 Svara med citat
Okej.. Nä det låter ju verkligen rimligt om du frågar mig iaf.. Men som bobo skrev här innan så gäller det bara o ha tålamod.. En vecka tycker jag trots allt inte är så länge! Den blir nog såld så smånginom ska du se! Wink
pontan_pro
Mån 26 feb 2007 19:51 Svara med citat
joo precis tålamod:).. det är skit skojj att bara sitta och vänta på den ska bli såld när det står en vr6a på firman och bara väntar på mig:)..
nej en vecka är väl inte allt för länge, men desto längre tid det går desto länge ner hamnar den på blocket och desto svårare blir det att hitta den för folk..

Stoffus
Golf 2 Gti 16v Ort: Norrköping
Tis 27 feb 2007 0:23 Svara med citat
Det är inte riktigt hög säsong på beg bilmarknaden just nu, men vänta till våren och sommaren då suget efter bilar börjar komma igång, då ska du se att det börjar hända grejer.

Ps. Bilar är oftast inga sparbössor Anxious (om man inte har riktigt tur)

TEAM-011
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Tis 27 feb 2007 16:55 Svara med citat
ja fick sålt min 1.8 för 16.5 för 1.5år sen.. va lite trögt men snart kommer ärtt person:D

Envis med dåligt tålamod....
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Tis 27 feb 2007 21:43 Svara med citat
Tycker den verkar vara bra för de pengarna, konstigt att den inte är mer intresse. Själv köpte jag en Galant -88 för 16.000:- för något år sedan, den var i grymt skick, men skulle hellre valt din Golf.