Forum - Golf 2 (83-91) - Pris för ventiljustering?

julekuk
Golf 2 GTI Ort: Halmstad
Tor 02 nov 2006 11:56 Svara med citat
Hur gör man en motorinställning, oh vad kan det kosta att göra det på verkstad?För min kärra (Golf GTI -84) krånglar lite med mig...hehe, bromsarna frös fast inatt så jag fick skämma ut mig med morsans Hyundai Atos, usch vad polarna skrattade...iallafall, jag har hört att man ska ta väck topplocket och skruva på några skruvar, men är skitdålig på sånt, prisuppgift?
Syncmaster
VW Jetta Lowtech Ort: Malmö
Tor 02 nov 2006 18:02 Svara med citat
under toppen finns det inga skruvar att skruva på för såna ändamål, du får nog beskriva vad du menar. frågan kan typ jämföras med "hur långt är ett snöre" alltså vad är det du menar med motorinställning, går den dåligt etc etc.

Jetta mk2 -91
macke15
VW Jetta 1.8 -91 Ort: Motala
Fre 10 nov 2006 18:38 Svara med citat
julekuk skrev:
Hur gör man en motorinställning, oh vad kan det kosta att göra det på verkstad?För min kärra (Golf GTI -84) krånglar lite med mig...hehe, bromsarna frös fast inatt så jag fick skämma ut mig med morsans Hyundai Atos, usch vad polarna skrattade...iallafall, jag har hört att man ska ta väck topplocket och skruva på några skruvar, men är skitdålig på sånt, prisuppgift?

menar du ventiljustering?? Confused
julekuk
Sön 12 nov 2006 14:40 Svara med citat
Ja precis, kan det vara dyrt att få det gjort på en verkstad?
macke15
Sön 12 nov 2006 15:32 Svara med citat
man får nog räkna med ett par tusen iallafall
julekuk
Sön 12 nov 2006 18:34 Svara med citat
Åhfan...jobbigt, har hört att man kan göra det själv....jaja skit samma, hugger den med en skruvmejsel som vanligt! Hela bilen håller på o rasa ihop så jag ska köpa mig en annan och bygga om henne lite...
macke15
Sön 12 nov 2006 21:50 Svara med citat
jovisst kan du g öra det själv men då får du nog köpa handbok så du vet vad du gör...Razz
macke15
Sön 12 nov 2006 21:51 Svara med citat
jovisst kan du g öra det själv men då får du nog köpa handbok så du vet vad du gör...Razz
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna
Sön 12 nov 2006 22:01 Svara med citat
inte för att låta elak men ja tror inte du ska ge dej på det själv. har du ingen polare som kan hjälpa dej?

"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
julekuk
Tis 06 mar 2007 12:43 Svara med citat
Har köpt en handbok och lärt mig lite mera sen dess...men nya tider, nya bekymmer...