Tja har en golf 3 från 95. När jag vevade ner fönstert hela vägen fastnade det. Kan höra hur glasrutan ligger och skramlar inne i dörren.
Någon som vet hur man fixar det?
Funderar på att försöka öppnar dörren men har ingen anning om var man börjar. Någon som har haft liknande erfarenheter eller bara vet var skruvarna sitter och hur man går till väga. det verkar som att hissanordningen funkar men att glaset inte ligger i hissskenan.
haha, det hände mig när jag skulle köra min syster till Lund. vi körde där på E6:an. sen bara *dunk* pkter skiten ner. det var bara att köra. sen sätta en liten pinne när vi var framme.
hur du tar loss innedörren. väldigt enkelt.
du har två små skruvar under locket på, handtaget. du vet det du drar i när du stänger dörren.
ta bara en lite mejsel och böj i nederkant(det syns minst där) det är en stor stjärna troligen.
sen är det bara att rycka. det sitter med små clips på baksidan. du kan börja i underkant. brukar jag göra. det kan sitta ganska så hårt. kolla bara så du inte knäcker innedörren. titta lit eå den under tiden.. det brukar bli farligt i ovankanten det är svåarast. tycker jag. för det går under listen som sitter vid fönsteret.
sen har du förhoppningsvis lite plast och sånt inannför. som skyddar mot fukt som läcker in vid fönstret. det får du försöka sätta dig igen sedan. har jag ingen bra lösning på. tog ni byggplastoch smällde dit. men då miste man nog byta alla vlips, finns att köpa på VAG.
sen ser du hur hissen ser ut. ta bort dörren så ser du.
Har lagat problemet tillfälligt! Hittade inga skruvar på dörren, men lyckades bända upp plasten och sticka in handen och fiska upp rutan så att vevmekanismen fick tag i den. Nu sitter den upp men om man vevar ner ca 15 cm så håller den inte sig uppe. Har den kontakter som ska titta på den för en billig peng.
Fattigmans AC är livsnödvändigt på heta sommardagar