Skooghe
Golf 2 GTI 16v- 87 Ort: Skillingaryd |
| Mån 02 apr 2007 18:02 |
|
Tänkte lägga in en MDF-skiva eller liknande som golv i bagageutrymmet. Är det någon som har gjort en sån och kanske har några mått till den? Nån som har lust att mäta sin kanske
Eller nån som har nåt bra tips på hur man kan göra en bra mall utifrån sitt eget bagage?
|
|
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa |
| Mån 02 apr 2007 18:10 |
|
Om du har tygmattan kvar så är det en bra mall,annars så kan du ta pappskivor och fixa en mall med som du sedan kan rita av på mdf skivan med. ”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
|
|
Skooghe
| Mån 02 apr 2007 21:59 |
|
| Det har jag också tänkt på. Funderar över en sak till. På högersidan är det ju en liten upphöjning i plåten där hjulhuset är. Ni som har MDF-skiva i bagaget, har ni fräst ut under MDF-skivan, eller har ni lagt distansklossar under hela skivan? Jag menar så skivan ligger plant.
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Mån 02 apr 2007 22:52 |
|
min ligger på ett par distanser.
lade kartong i hela skuffen och skar ut en mall.
Har du stereo så är nån form av skumgummi under distanserna att rekommendera. så de inte ligger trä mot plåt.
|
|
Skooghe
| Tis 03 apr 2007 20:20 |
|
Jag har gjort en mall av kartong nu. Hur tjock skiva har du?
Sen tänkte jag på hur man ska fästa högtalarmattan som jag ska klä den med. Vilket lim är det bästa?
|
|
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa |
| Tis 03 apr 2007 21:46 |
|
Kommer inte ihåg namnet, men det finns spraykontaktlim som man använder när man bygger baslådor m.m. ”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
| Tis 03 apr 2007 21:50 |
|
3M lim är skit bra här köpte jag mitt: www.topntrim.nu inte gratis men jävligt bra lim..
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Tis 03 apr 2007 22:22 |
|
jag har 28mm tjock i min bil. (men det är mer än tillräckligt, 19 räcker nog bra.)
och kör små klossar som distanser, fungerar fint.
det du kan göra är ju att ta den något större vid hjulhusen först. och sen slipa lite. så det inte blir för mycket glipa.
men det går att spackla. och om du ska ha matta på det är det ju inga problem....
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Ons 04 apr 2007 1:11 |
|
biltemas spraylim är skitbra till tyger på trä.
Min skiva är 19mm. Funkar finfint
|
|
Skooghe
| Ons 04 apr 2007 18:44 |
|
| Snackade med min gamla chef...på en möbelfirma. Han sa att man helst skulle ha plywood för att MDF sväller för mycket...men har ni MDF?
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Ons 04 apr 2007 20:51 |
|
jag har mdf.
funkar fint. sviktar inte så lätt
|
|
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland |
| Ons 04 apr 2007 21:04 |
|
Jag använde originalmattan som mall och sågade ut ur en spånskiva som jag hittade i garaget. Jag störde mig också på upphöjningen vid högra hjulhuset, jag sågade ur lite extra just där men man kan ju använda distanser också. Tillsvidare använder jag ändå originalmattan ovanpå skivan så det syns inte.
Ett litet problem är ju att man måste lyfta upp skivan om man ska plocka fram reservhjul, domkraft, dragögla osv. Så då blir man tvungen att lyfta undan den jävla baslådan varje gång
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Ons 04 apr 2007 22:48 |
|
jaha? så du menar att du har den skiten kvar tömde det, ämpadeoch fyllde med isolering.
het onödig att ha såt md sig hela tien..
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 05 apr 2007 0:59 |
|
| cheba skrev: | Jag använde originalmattan som mall och sågade ut ur en spånskiva som jag hittade i garaget. Jag störde mig också på upphöjningen vid högra hjulhuset, jag sågade ur lite extra just där men man kan ju använda distanser också. Tillsvidare använder jag ändå originalmattan ovanpå skivan så det syns inte.
Ett litet problem är ju att man måste lyfta upp skivan om man ska plocka fram reservhjul, domkraft, dragögla osv. Så då blir man tvungen att lyfta undan den jävla baslådan varje gång  |
Reservhjul är grymt överskattat ^^ .
ringer hellre vänner/bärgare än att river ut stereo med mera om man skulle råka ut för en punka
|
|
Wallonen
Golf 4 1.8 Highline -99 Ort: Sigtuna |
| Fre 06 apr 2007 22:01 |
|
Reservhjul på sprayburk...... funkar kanon så länge hjulet inte slitits i bitar.....
Nevotex spraylim finns på BRL för 98:-, funkar oxå skitbra.
|
|