Fjupp
Golf 2 Ort: Jönköping |
| Lör 10 mar 2007 14:38 |
|
Har precis köpt en Golf 1.8i -89 som förra ägarna tröttnade på, dom har tydligen
haft lite problem med HC och Lamda värdet på besiktningen, så jag skulle prova att byta Lamdan, när jag drog upp kablen från Lamdan så satt denna grej där i andra ändan!!
Den var alltså inte inkopplad någonstans, det är ju någon Bakelit grej med ett stift på och sedan en gummitätning ca 3-4cm lång, ser ju väldigt proffsig ut, kan det vara något som dom glömt på någon verkstad!!!
Så då kommer nästa problem var ska Lamdan kopplas in, jag hittade bara en lös kabel men hur vet man att det är rätt sladd!!!
Bensin kommer alltid att finnas, för ingen kommer att ha råd att köpa den sista litern
|
|
Henka
Golf 2 1986, 1.6lit Ort: Norrköping |
|
Markus
Golf 6 Ort: Luleå |
| Lör 10 mar 2007 23:41 |
|
Det är kontakten till lambdasonden, i kabeln från bilen sitter det en gummimuff som träs över kontakten, på grenröret har jag för mig att lambdasonden sitter. så du borde ha en sond med en sladd i utan kontakt..
Markus
|
|
Fjupp
|
Markus
Golf 6 Ort: Luleå |
| Mån 12 mar 2007 17:37 |
|
Det var så lite så
|
|
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal |
| Tor 15 mar 2007 11:59 |
|
min va med mjöl på förra bilen.. satte bara dit en vanlig flatstifthane.. gick utmärkt:P
Envis med dåligt tålamod....
|
|
Fjupp
| Lör 17 mar 2007 20:26 |
|
Javisst går det att göra så med, men nu var det så att jag inte visste var den skulle sitta, så då var det lättare att åka till skroten å kolla, och när jag ändå var där så (knipps med tången)
Bensin kommer alltid att finnas, för ingen kommer att ha råd att köpa den sista litern
|
|
Fjupp
| Lör 17 mar 2007 20:27 |
|
Javisst går det att göra så med, men nu var det så att jag inte visste var den skulle sitta, så då var det lättare att åka till skroten å kolla, och när jag ändå var där så (knipps med tången)
|
|