Forum - Golf 2 (83-91) - Vet någon vad detta är för del?

Fjupp
Golf 2 Ort: Jönköping
Lör 10 mar 2007 14:38 Svara med citat
Har precis köpt en Golf 1.8i -89 som förra ägarna tröttnade på, dom har tydligen
haft lite problem med HC och Lamda värdet på besiktningen, så jag skulle prova att byta Lamdan, när jag drog upp kablen från Lamdan så satt denna grej där i andra ändan!!
Den var alltså inte inkopplad någonstans, det är ju någon Bakelit grej med ett stift på och sedan en gummitätning ca 3-4cm lång, ser ju väldigt proffsig ut, kan det vara något som dom glömt på någon verkstad!!!
Så då kommer nästa problem var ska Lamdan kopplas in, jag hittade bara en lös kabel men hur vet man att det är rätt sladd!!!
Plupp.jpg

Bensin kommer alltid att finnas, för ingen kommer att ha råd att köpa den sista litern
Henka
Golf 2 1986, 1.6lit Ort: Norrköping
Lör 10 mar 2007 19:35 Svara med citat
Tycker det ser ut som en oljetrycksgivare... Finns väl en på "höger kortsida" av motorn samt en vid oljefiltret. Hittade ingen bild på en sån till golf, men den svarta den ser exakt ut som oljetrycksgivaren på min gofl (som läcker lite just där för övrigt)...

Bild
Här har du en bild på en som ska sitta på en citroen Smile Lite lik iaf?
Markus
Golf 6 Ort: Luleå
Lör 10 mar 2007 23:41 Svara med citat
Det är kontakten till lambdasonden, i kabeln från bilen sitter det en gummimuff som träs över kontakten, på grenröret har jag för mig att lambdasonden sitter. så du borde ha en sond med en sladd i utan kontakt..

Markus
Fjupp
Mån 12 mar 2007 14:40 Svara med citat
Applause Tack Marcus för att du löste mina funderingar, var iväg på skroten i dag och hämtade en ny kontakt, en som sladden sitter kvar i, hittade också en lös sladdstump att koppla i den i så nu funkar det Applause
Pluppen.jpg

Bensin kommer alltid att finnas, för ingen kommer att ha råd att köpa den sista litern
Markus
Golf 6 Ort: Luleå
Mån 12 mar 2007 17:37 Svara med citat
Det var så lite så Smile
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Tor 15 mar 2007 11:59 Svara med citat
min va med mjöl på förra bilen.. satte bara dit en vanlig flatstifthane.. gick utmärkt:P

Envis med dåligt tålamod....
Fjupp
Lör 17 mar 2007 20:26 Svara med citat
Javisst går det att göra så med, men nu var det så att jag inte visste var den skulle sitta, så då var det lättare att åka till skroten å kolla, och när jag ändå var där så (knipps med tången) Laughing

Fjupp
Lör 17 mar 2007 20:27 Svara med citat
Javisst går det att göra så med, men nu var det så att jag inte visste var den skulle sitta, så då var det lättare att åka till skroten å kolla, och när jag ändå var där så (knipps med tången) Laughing