graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
|
Golfsnubben
Golf 2 1,6 - 92 Ort: Trelleborg |
| Tor 15 mar 2007 12:06 |
|
Har inte plockat av ratten på en mk2, men de bör va samma tillvägagångssätt som på mk1...
Ta av kåpan för tutan, den lossnar me lite lagom våld... ska bara krängas av har jag för mig...
Där sitter sedan en mutter på styrstången som håller ratten på plats. Lossa den, brukar va 24 har jag för mig... Sen e de bara till att dra av ratten!
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 15 mar 2007 12:18 |
|
| Golfsnubben skrev: | Har inte plockat av ratten på en mk2, men de bör va samma tillvägagångssätt som på mk1...
Ta av kåpan för tutan, den lossnar me lite lagom våld... ska bara krängas av har jag för mig...
Där sitter sedan en mutter på styrstången som håller ratten på plats. Lossa den, brukar va 24 har jag för mig... Sen e de bara till att dra av ratten! |
precis så.
sen sitter spakarna med nån stjärnskruv har jag för mig. du ser hur det ska lossas när ratten är borta. Tappa inte bort brickan bara, för då glappar ratten hur hårt du än drar muttern sen.
|
|
graul
| Tor 15 mar 2007 12:35 |
|
Jag har tagit loss tutkåpan och nån metallplatta där under, men jag hittar ingen muttar till styrstången
|
|
GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd |
| Tor 15 mar 2007 12:43 |
|
bara att fortsätta längre in .. den sitter där nånstans..
mvh Speed kills drive volvo and live for ever.
|
|
graul
| Tor 15 mar 2007 12:45 |
|
okej jag får gå ut och prova lite då
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 15 mar 2007 14:06 |
|
| sitter väl ~10cm ner +-
|
|
Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp |
| Tor 15 mar 2007 14:44 |
|
Är de samma ratt som på GTi, manhattan, passat osv. så är de bara p dra upp tutan o sen en plastbit som håller fast tutan o sen ska den vara där Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
|
|
graul
|
vita_faran
Golf 4 v6 4motion - 01 Ort: Burlöv |
| Tor 15 mar 2007 17:27 |
|
| kan du inte ta någon bild så vi ser jag har plockat bort hela rattstången och hela skitet på min så jag vet ungefär
|
|
graul
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 15 mar 2007 17:37 |
|
lossa de skruvad du ser. förr eller senare trillar det bort
|
|
graul
| Tor 15 mar 2007 17:39 |
|
det är det som är problemet.. typ.
det finns ju inga skruvar!!
EDIT: jag hittar ingenting i haynes bok heller, bara hur man dmonterar ratten.
|
|
vita_faran
| Tor 15 mar 2007 17:41 |
|
när jag gjorde det så började jag med att ta bort tutan, bara slet ut den sen sitter det en mutter och bricka som jag tog bort sen får man dra av ratten (våld)
jag har för mig att det sitter 3 eller fyra skruvar som man skruvar loss för att få av nån platta. men det med blinkersspaken att den ska fjädra tillbaka det e nog lite pilligt. mitt tips är att plocka av allt bit för bit men skriv ner var allt sitter så du inte glömmer
|
|
graul
| Tor 15 mar 2007 17:43 |
|
precis så långt som du skriver har jag kommit och jag kommer ihåg vart allt ska sitta.. inte så svårt men jag förstår inte riktigt hur man ska göra..
åhh vad gnällig jag verkar va
|
|
vita_faran
| Tor 15 mar 2007 17:45 |
|
| haha ingen fara har du inte den hayenes boken där står det kanske?? jag ska mecka lite med min bil imorrn jag kan kolla om det står
|
|
graul
|
vita_faran
| Tor 15 mar 2007 18:22 |
|
| haha självklart jag ska mecka med min imorgon måste byta termostaten i vattenpumpen. hoppas mitt f*nskap fungerar snart
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 15 mar 2007 18:27 |
|
| graul skrev: | jag har boken och det står säkert men jag hittar det inte..
den är iofs på engelska men jag vet inte, näe nu måste jag gå ut och plocka ihop f*nskap.. bilen igen om jag vill komma till skolan utan att sitta på en sketen buss men det vore snällt om du kunde kolla upp det där i din bok
jag har ju hela helgen på mej sen  |
hehe, varför köper du inte boken på svenska?
jag hade kunnat kolla, men boken ligger tyvärr i garaget.
|
|
vita_faran
| Tor 15 mar 2007 18:28 |
|
haha samma här min boken ligger i bilen, har tyvärr inget garage
|
|
graul
|
Jockesoder
| Tor 15 mar 2007 18:55 |
|
graul: adda jockesoder@hotmail.com jag har sprängskiss och hur man ska göra.. Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
|
|
graul
|
Jockesoder
| Lör 17 mar 2007 16:08 |
|
Hade du ett relä där det stod 10 som vi snackade om? Ja kollade på min o där va en kabel direkt in på ett stift istället för relä. Kolla så det inte oxiderat, annars får du nog sticka till en skrot o köpa dom 2 spakarna/kontakterna till blinkers/helljus och torkarna. Montera ner det o sätt ihop det igen, kolla så du fått spakarna och kontakterna i rätt läge.
Stort lycka till! Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
|
|
graul
|
Jockesoder
| Sön 18 mar 2007 23:13 |
|
hum, jag kollade först i haynes o där va det relä. Min såg det likadant ut med den sladden som du beskriver. Kontakterna borde vara felet.. Eller om du plockar ner det igen o får i allting rätt, måste vara någon fjäder som inte kom rätt på vänsterspaken. Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
|
|
graul
| Mån 19 mar 2007 8:18 |
|
jo jag ska plocka ner det igen och kolla hur torkarspaken fjädrar, jag har lite små delar över från när jag plockade ihop det
|
|
GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd |
| Mån 19 mar 2007 9:28 |
|
hehe kännder igen de där mle helljus spaken hade lite problem häromdagen att när man drog bak helljusspaken så gick fläkten igng Speed kills drive volvo and live for ever.
|
|
graul
| Mån 19 mar 2007 13:13 |
|
| haha hur fixade du det då?
|
|