Forum - Golf 2 (83-91) - Skruva upp laddtryck i MK2 GTD?

pettsson89
Golf 2 GTD -91 Ort: Ale
Ons 21 mar 2007 22:48 Svara med citat
Hej folket!! Finns det någon chans att man kan skruva upp trycket i turbon på min GTD -91?? de bhöver iten vara mkt men så den får lite goare tryck på växlarna bara? daaanke!
Jooeell
Golf 1 golf gti special -83 Ort: Bergkvara
Tis 27 mar 2007 19:40 Svara med citat
sätt en yttre fjäder på din wastegate!
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö
Tis 27 mar 2007 23:24 Svara med citat
SUCK. vilken wastegat??????

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
ISBjörnen
Tis 27 mar 2007 23:26 Svara med citat
Om du står framför bilen o kollar på pumpen så sitter den en skruv på höger sida med en mutter på. skruva på den o se vad som händer. detta är bränsle justeringen. du ska öven justera vaste gaten till max. troligen ut så att turbon håller ladd längre. detta o modifierad lda e de enda du kan göra billigt. vill du ha mer så säg till.

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
pettsson89
Ons 28 mar 2007 22:59 Svara med citat
Aaa ja ska kolla om ja fattar vad du menar.. e inte så haj påbilar änsälänge..men har du mer tips lyssnar ja gärna på om du kan beskriva mer detaljerat Wink

tacktacktack
ISBjörnen
Tor 29 mar 2007 8:59 Svara med citat
lite bilder.

lite förklaring. under den röda slangen till höger om kvastskaftet till höger om de röda kabelskorna sitter juster skruven. bara att skruva ut lr in. mins inte riktigt vilket håll. gör det när motorn är igång o varm när tomgången ökar kraftigt så skruva tillbaka den lite. de finns en skruv ovanför bakom den svarta slangen du justerar ner tomgången med.
Bild
http://www.geting.se/viewimage.php?image=34342-Mattias021.jpg

det staget du ser överst i bild ska justeras. på min mk3 skulle armen till tubon flyttas utår.
Bild
http://www.geting.se/viewimage.php?image=34341-Mattias020.jpg
pettsson89
Tor 29 mar 2007 20:48 Svara med citat
Ja detta verkar ju itne vara allt för svårt faktiskt! men ja måste fråga.. ja ahr lite rukten om att just dessa grejor du förklarar nu gör att motorn eller turbon kan rasa lite lättare? är det värt att skruva upp de lite eller är de så stor risk att den skär?
ISBjörnen
Fre 30 mar 2007 10:04 Svara med citat
allt trim gör att de kan rasa lättare. detta är dock bara en liten justering så kör på.

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
pettsson89
Fre 30 mar 2007 10:31 Svara med citat
Okej får se om jag vågar mej på detta Regular Smiley Tack för hjlpen!! ha de gott
ISBjörnen
Fre 30 mar 2007 11:45 Svara med citat
jag har kört va 10000mil med 1 bars ladd.

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
pettsson89
Fre 30 mar 2007 16:58 Svara med citat
fan va gött=) men hur mkt ska man dra skruvarna för att de ska bli lagom.. sncakr vi om centimetrar eller mm? så man inte öppnar turbon så den får typ 2 bar i ladd(skämt å sido) men du fattar vad ja menar =P
pettsson89
Fre 30 mar 2007 19:48 Svara med citat
alltså seriöst antingen är ja bara totalt sämst på bilar eller så är dom 2 tkruvarna svåra att hitta.. kan du kanske ringa in dom i paint och skicka bilden till mig eller på något annat sät.. hittar även inte det staget man ska skruva på turbon :S
min e-post är pettersson89@hotmail.com