Forum - Golf 2 (83-91) - Problem med torkarmotor i samband med spolning, MK2

GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd
Ons 27 dec 2006 19:07 Svara med citat
som rubriken lyder så händer inte ett smack när man ska köra torkarna inte heller när man ska spola rutan . nån som har en aning om va de kan vara ??

mvh Thumbs up

Speed kills drive volvo and live for ever.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Ons 27 dec 2006 20:48 Svara med citat
får torkarmotorn ström när du 'drar i spaken'?
Annars e de väl nått cp i spaken. nån/några sladdar som hoppat ur

mk2 vr6
Scrazher
Golf 2 Gti 8v Ort: Lycksele
Tor 28 dec 2006 3:24 Svara med citat
Kollat säkringarna ordentligt?

-GT60- The black Code...
http://www.garaget.org/?car=1454
GolfOlle
Tor 28 dec 2006 3:33 Svara med citat
jag tog en runda och kollade allihopa men tyckte de såg ut som om alla var hela men ska nog byta ut dom som har me de att göra bara för att va på den säkra sidan.. för dom hade visst gått tidigare sa förra ägaren..

mvh

Stoffus
Golf 2 Gti 16v Ort: Norrköping
Tor 28 dec 2006 17:56 Svara med citat
Lånar tråden liten, angående torkare jag har golf gti -87, torkaren har bara två hastigheter, men spaken tre lägen, ska det vara så eller?

TEAM-011
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna
Tor 28 dec 2006 18:47 Svara med citat
Stoffus skrev:
Lånar tråden liten, angående torkare jag har golf gti -87, torkaren har bara två hastigheter, men spaken tre lägen, ska det vara så eller?

finns det nått intervall läge? om inte så e det nog intervall relät som har sagt upp sej.

"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
Stoffus
Golf 2 Gti 16v Ort: Norrköping
Tor 28 dec 2006 21:18 Svara med citat
ryssen82 skrev:
finns det nått intervall läge? om inte så e det nog intervall relät som har sagt upp sej.

yepp, intervall finns det, men bara en till hastighet efter det, väldigt irriterande när det är störtregn ute och man inte ser nåt pga av att torkarn går så sakta Confused

TEAM-011
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna
Tor 28 dec 2006 22:51 Svara med citat
Stoffus skrev:
yepp, intervall finns det, men bara en till hastighet efter det, väldigt irriterande när det är störtregn ute och man inte ser nåt pga av att torkarn går så sakta Confused

borde ju typ sitta nått typ av motstånd lr liknande som styr hastigheten Think lr så kanske felet sitter i spaken

"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Fre 29 dec 2006 16:01 Svara med citat
GolfOlle: ta försiktigt loss motorerna från "tanken" (var beredd att plugga igen hålen med nåt för vattnet kommer att forsa ut)
ta loss kablarna och knacka alt. skaka dom ordentligt Smile
sen är det bara att sätta tillbaks dom igen, det funkade för mej i somras iaf Very Happy

Senast ändrad Tis 13 mar 2007 20:16, ändrad totalt 1 gång
GolfOlle
Lör 30 dec 2006 18:45 Svara med citat
hur menar du ? har du nån bild på va du menar..

dessutom så har torkaren bak lagt av så jag tror de är ett elfel eller en säkrng men har kollat säkringarna men dom ser hela och fina ut.. men kanske ska byta dom iallafall???

mvh

jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Lör 30 dec 2006 19:37 Svara med citat
Han menar att du ska ta bord pumparna från spolarvätskebehållarna och skaka dom ordentligt, kommer förmodligen vatten ur dom då.

Men se till att behållaren är tom eller alt. om du pluggar igen hålet efter pumpen med nånting, annars sprutar vattnet ur ur hålet.

Min lilla teori.. Angel

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Lör 30 dec 2006 20:50 Svara med citat
Jag tror mer på att spaken e cp Smile
färddator i bilen? funkar knappen till den? om den nu sitter på samma spak.

Jag tror mer på att kontaktstycket till den spaken har flippat ur. kolla så det sitter i ordentligt.

Bara till att mäta sig fram annars Razz lär ju va nått med strömen

mk2 vr6
GolfOlle
Sön 31 dec 2006 2:08 Svara med citat
färddatorn funkar.. tänkte också på de får ta och kolla på de där imorrn om jag hinner måste köpa raketer!!

mvh

graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Mån 01 jan 2007 19:56 Svara med citat
jag menar precis det so,m jockebostrom säger Regular Smiley
GolfOlle
Tor 22 feb 2007 22:21 Svara med citat
ok nu har jag hittat felet tror jag bytte säkringar idag och då funkade torkarna i fram.. men när jag skulle spola så gick säkringen.. alltså kortsluter de elle nått?!?! nått tips på vart jag ska börja?!?

mvh

jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Tor 22 feb 2007 22:33 Svara med citat
har du testat ruska på pumpen? kanske lite långsökt men men..

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
GolfOlle
Tor 22 feb 2007 23:18 Svara med citat
ja ska testa de Razz kan ju funka alla tips / idéer är välkomna Thumbs up

desiree
Golf 3 1.8i cl -96 Ort: Ängelholm
Tis 13 mar 2007 17:01 Svara med citat
Har du löst problemet ?? jag har nämligen samma problem med min Think .....
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje
Tis 08 maj 2007 22:53 Svara med citat
Tror färddatorn jordar via instrumentet,du ger alltså en + impuls med knappen därför funkar färddatorn men det e bara en spekulation.Blinkers och spolare brukar jorda via navet i ratten,ta bort ratten så bör du se två "jordläppar" en från torkarspaken och en från blinkersspaken kolla skicket på dessa samt att det inte kommit fet eller smuts på navet som förhindrar en bra jordning.Har inte undersökt hur golfen är uppbyggd på detta område men det systemet har jag haft på gamla bilar av olika fabrikat.Alternativt är någon komponent eller kabel skadad i spaken vilket innebär byte eller felsökning/lagning.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Ons 09 maj 2007 0:10 Svara med citat
han har löst Regular Smiley
om jag inte minns helt fel bytte han spak

mk2 vr6
GolfOlle
Ons 09 maj 2007 0:33 Svara med citat
stämmer bra de mellowd..
de var så att spaken jordade bara när man tryckte den framåt alltså bakrute spolning
och när man skulle spola framrutan så +den bara =att säkringen gick jag bytte ut spaken sen nu funkar de Thumbs up

mvh Olle