Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Länk-tips för att beräkna rullomkrets

Prexos
Ingen VW Ort: Kumla
Ons 23 maj 2007 21:38 Svara med citat
För att få samma rullomkrets på ditt / dina nya däck så kan du kolla in min sida för lite hjälp på traven: http://www.bahnhof.se/wb202145/hjulomkrets.html

Tidigare Golf II Manhattan -90 ägare, kör Hyundai Accent -06 nu mera ..
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Ons 23 maj 2007 21:53 Svara med citat
haha..Very Happy
Den fanns redan här på forumet.. kanske inte med denna COOLA design Thumbs up

VolksWagon for life..
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund
Tor 24 maj 2007 16:58 Svara med citat
Jo, jag smällde upp en länk till Hondaklubbens hjulomkretssida för ett par manader sen.

Ett tips är att spara ner htmlfilen sa man har den liggande om ett uträkning maste göras även om nätet är nere för tillfället. Thumbs up

EDIT: Jag vill inte mala fan pa väggen nu (sa ha förstaelse för mitt inlägg) men om man gar igenom koden för beräkningen sa är den (om man skulle uttrycka sig som en gammal lärare jag haft) 'skrämmande identisk' med den som finns pa sidan jag postade. Personligen tycker jag det är fel att kalla det "sin" om man inte själv skapat den. Om jag mot förmodan skulle ha fel och de har kopierat den av dig sa är jag den förste att be om ursäkt. Fridens liljor! Smile Embarassed

I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg
Tor 24 maj 2007 17:35 Svara med citat
Trevlig sida, dock lite störigt med WVgolf.se, skulle gärna se det i rätt ordning Regular Smiley VWgolf.se Razz
Prexos
Tor 24 maj 2007 19:53 Svara med citat
gerward skrev:
Trevlig sida, dock lite störigt med WVgolf.se, skulle gärna se det i rätt ordning Regular Smiley VWgolf.se Razz

Jag ska fixa till det...

Prexos
Tor 24 maj 2007 19:58 Svara med citat
golfabjorn skrev:
Jo, jag smällde upp en länk till Hondaklubbens hjulomkretssida för ett par manader sen.

Ett tips är att spara ner htmlfilen sa man har den liggande om ett uträkning maste göras även om nätet är nere för tillfället. Thumbs up

EDIT: Jag vill inte mala fan pa väggen nu (sa ha förstaelse för mitt inlägg) men om man gar igenom koden för beräkningen sa är den (om man skulle uttrycka sig som en gammal lärare jag haft) 'skrämmande identisk' med den som finns pa sidan jag postade. Personligen tycker jag det är fel att kalla det "sin" om man inte själv skapat den. Om jag mot förmodan skulle ha fel och de har kopierat den av dig sa är jag den förste att be om ursäkt. Fridens liljor! Smile Embarassed

Jag har aldrig kallat det för "mitt" däremot har jag sagt på min sida, men för att klargöra detta bättre så har jag nu lagt in en liten textrad som talar om att progget är "lånat" Wink
Hade det framgott vem som gjort progget så hade jag kontaktat personen.

golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund
Sön 03 jun 2007 11:07 Svara med citat
Min mening var inte att låta som en vandrande pekpinne så jag hoppas inte att min inläggs togs på det sättet. Smile

I övrigt är det en sjukt bra liten applikation som besparat mig en stund med miniräknaren. Thumbs up

I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.