köper du den avställd så behöver du inte göra ett skit. Se bra till att försäkra den samtidigt/innan du ställer på den. den jävla straffpissskiten är dyr.
Hur är det när man köper avställd och obes bil, då behöver man inte ringa och fixa nå försäkring och så va?
Tänkte så man inte åker på den där dyra trafikförsäkringen som automatiskt går på då?
Hej! Du bör bara tänka på att om bilen inte ens har en garageförsäkring får du inte ut något alls om det inte händer något vid brand, inbrott o dyl. En garageförsäkring kostar ca 4-500 per år!
När jag köpt min kärra så var den obes och försäkrad! körde hem den och rullade sedan in den direkt i garaget för att fixa den inför bes. Efter några veckor fick jag hem ett brev med (Böter eller vad man ska kalla de) fick betala mellan 7-800kr. Fixade försäkringen direkt efter de brevet!
När jag köpt min kärra så var den obes och försäkrad! körde hem den och rullade sedan in den direkt i garaget för att fixa den inför bes. Efter några veckor fick jag hem ett brev med (Böter eller vad man ska kalla de) fick betala mellan 7-800kr. Fixade försäkringen direkt efter de brevet!
jo den va påställd men när han sa av försäkringen så var jag tungen att ta en ny direkt, tänkte inte på att jag va tungen att ställa av den!
Försäkringen följer ägaren och inte bilen så du måste ha försäkringen från det datum du blir registrerad ägare. Dessutom behöver säljaren inte säga upp den utan det går automatiskt från ägarbytesdatum.