Golf gti
Golf 4 gti 00a Ort: Sala |
| Ons 11 apr 2007 22:22 |
|
hej tänkte höra om de finns nån som e haj på soppa delen på en 16v 88a får ingen ström fram till pumpen trodde först de va pumpen som va paj ,,, men icke kollade säkringar å relät men icke va kan de vara
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Tor 12 apr 2007 0:57 |
|
brott i nån kabel, jord fel? ingen fena på detta och du har säkert redan kollat dessa grejor. Men det är alltid nånting
|
|
Golf gti
Golf 4 gti 00a Ort: Sala |
| Tor 12 apr 2007 15:32 |
|
ja har kollat de mesta men ska nog som sagt kolla jordningen igen tror fan de kan vara den som krånglar,,, undrar även om inte pumpen ska vara tyst när motorn inte är igång..... den startar nog inte föräns motorn startar
|
|
oPec
Golf 2 Rallye G60 Ort: Östersund |
| Tor 12 apr 2007 17:58 |
|
| Pumpen ska ju gå och bygga upp ett tryck när du vrider på tändingen. sen lägger den av. först när du startar bilen ska den gå igång igen. så den bör höras även om du bara har en tankpump eller en centralpump under bilen. det hörs när den surrrar igång.
|
|
Skooghe
Golf 2 GTI 16v- 87 Ort: Skillingaryd |
| Fre 13 apr 2007 19:02 |
|
| Jag hade problem med min soppapump och fick tipset om att kolla bränslepumpsreläet. Kolla om det är nåt fel på det. Fast jag vet inte hur man vet om det är fel på det...nån annan som vet kanske?
|
|
oPec
Golf 2 Rallye G60 Ort: Östersund |
| Fre 13 apr 2007 19:21 |
|
| ja lätt sätt å kolla det är ju å brygga sockeln som relät sitter i. dvs koppla kabel direkt mellan dom två strömförande kontakterna i sockeln. kan nu utantill vilka det är men det brukar gå att utröna på sockeln på relät.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|