Golfsnubben
Golf 2 1,6 - 92 Ort: Trelleborg |
| Ons 11 apr 2007 11:37 |
|
Tjenare!
Under planeringen och bygget av bafflarna till framdörrarna som ska husera ett par 5,25" midbasar hade jag inte en tanke på fönsterveven.
När jag sedan provmonterade och sådär så märkte jag, aj fan nu kan jag ju inte veva ner rutan!!
Hur har ni andra som har liknande prylar löst det??
Ni kan kolla in min tråd under våra bilar för att se vad jag menar, kommer även posta frågan där för snabba svar! Satte ju nyss upp målet att få bilen klar till bug run! Och jag har mycket kvar att göra!
|
|
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle |
| Tor 12 apr 2007 1:45 |
|
fixa elhissar
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Tor 12 apr 2007 10:19 |
|
är dina vevar gjorda i metall? minns inte riktigt om dom är gjutna isf, men är dom inte det så borde det ju gå att korta ner dom lite. kapa å svetsa. annars har jag ingen vettig lösning på det. skulle vara som abris sa isf, skaffa elhissar
Annars kanske du kan modda bafflarna lite, kanske inte blir så vackert men funktionellt
eller nu kom jag på, finns det inte sånna vevar som är ledade? för isf viker du ju bara ut handtaget lite innan du vevar, då borde det ju funka.
|
|
Kjelleman
Golf 2 1,8l Manhattan 89 Ort: Vallby |
| Tor 12 apr 2007 11:50 |
|
Kanske någon typ av distans kanske
|
|
Golfsnubben
Golf 2 1,6 - 92 Ort: Trelleborg |
| Tor 12 apr 2007 22:19 |
|
Tack för många bra idéer... elhissar har jag oxå tänkt på... men hur fan får man till de?
Mellowd du kör mk2 väl? Där e nog bättre plats på dom, detta e ju en mk1 de gäller...
Tror att dom e i aluminium, jag har ingen möjlighet att svetsa alu... modda bafflarna, för sent nu, och som sagt, inte snyggt...
Ledade vevar ska jag ta och kika lite på...
Och en distans blir nog inge bra de heller, får bli en jäkla tjock distans isf...
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Fre 13 apr 2007 0:06 |
|
| Golfsnubben skrev: | Tack för många bra idéer... elhissar har jag oxå tänkt på... men hur fan får man till de?
Mellowd du kör mk2 väl? Där e nog bättre plats på dom, detta e ju en mk1 de gäller...
Tror att dom e i aluminium, jag har ingen möjlighet att svetsa alu... modda bafflarna, för sent nu, och som sagt, inte snyggt...
Ledade vevar ska jag ta och kika lite på...
Och en distans blir nog inge bra de heller, får bli en jäkla tjock distans isf... |
aha. jag antog att det var en mk2
"Kör: MK2 1,6 - 92"
|
|