Vivel
Golf 2 1,6 Cl Ort: Linköping |
| Ons 25 apr 2007 20:16 |
|
Vad kan orsaka att min baklampa på vänster sida går sönder ganska ofta?
Jag bytte den nyligen för att den va trasig och så idag så kolla jag om det fortfarande funka men det gjorde den inte och alla kablar och sånt sitter fast som det ska.
Kan det ha med generatorn att gör eller laddningsregulatorn.
Är tacksam för att svar.
|
|
gerward
Golf 2 1.8I GL 1992 Ort: Göteborg |
|
Vivel
| Ons 25 apr 2007 20:43 |
|
| okej aja får testa med det. kan ju vara så har faktiskt inte tänkt på det. tack för ditt svar
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
| Ons 25 apr 2007 20:49 |
|
| Eller kortslutning nånstans..
|
|
Vivel
| Ons 25 apr 2007 20:56 |
|
| T_A_G skrev: | | Eller kortslutning nånstans.. |
Okej vad då tex. något som brukar hända på golf eller?
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 26 apr 2007 0:45 |
|
sätt på en häng säkring på strömen ut till baklampan och se om säkringen går eller om glödlampan fortsätter pajja.
skulle tippa på kortslutning nånstans jag med.
__
hm, läste uppåt lite. när den går sönder, slocknar den bara eller är tråden i lampan av?
|
|
Vivel
| Tor 26 apr 2007 20:46 |
|
| tråden i lampan är av. kolla lite på det idag me. för satte i en ny idag och lampan liksom sjuker och höjs hela tiden så den får inte samma styrka varje gång.
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Fre 27 apr 2007 8:32 |
|
| skulle tippa på dålig jord (eller värdelös)
|
|
Vivel
| Tis 01 maj 2007 17:29 |
|
| graul skrev: | | skulle tippa på dålig jord (eller värdelös) |
Okej. hur kan man fixa till det då? alltså få bättre jord i bilen?
|
|
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje |
| Tor 10 maj 2007 14:23 |
|
Kolla lampans bajonettfäste i lamphållaren,glappt? Rengör strömbanorna som finns på bakljusets lamphållare,brukar ärja/rosta.Ta loss själva bakljuset och se om det ligger vatten mellan plastlagrena i bakljuset,kan va svårt att se när lampan sitter på bilen men syns om man tar bort lyset och vickar det fram och tillbaka
Mkt vanligt fel på gamla bilar,har haft detta fel på såväl bmw som golfar,fukten ger en överledning och så småningom en kortslutning.Felet blir ännu tydligare på vintern då vattnet innehåller massa saltjoner som leder strömmen betydligt bättre än regnvatten.
Hade en bmw e34 som tände upp varningssignaler för trasigt bromsljus då och då,hittade inte felet förrän jag tog loss bakljuset och såg en mindre insjö mellan ytter och innerlager på bakljuset.
|
|