har lite problem med kamremen, skall montera av den men har inget specialverktyg till spännrullen, måste jag köpa ett specialverktyg eller finns det något annat jag kan göra?
Mvh Lucas
Har min 140 hästars Golf 2 GTI-16v ''I Sina Bästa Dagar..''
Om det är samma spännrulle som på mk3 (excentriskt monterad, med 2 hål i mitten) så ska det gå lika bra med en kraftig böjd låsringstång, enligt Haynes.
jag tog bara rätta hylsan och ett dragskaft.. vad menar ni att man ska trycka in i villket hål och varför???? har aldrig gjort de på några av mina golfar..
När man lossar spännrullen behöver man inget specialverktyg. Det är bara till att lossa på muttern till spännrullen. Däremot kan du behöva specialverktyget när du ska spänna remmen med hjälp av spännrullen. Jag fixade dock det utan specialverktyg. Jag tog två lagom stora spikar och stack in i de två hålen på spännrullen. Sedan stack jag in en mejsel mellan dem och drog runt så att remmen spändes. Hade en polare till att dra åt muttern till spännrullen samtidigt. Funkade kanon
jag tog bara rätta hylsan och ett dragskaft.. vad menar ni att man ska trycka in i villket hål och varför???? har aldrig gjort de på några av mina golfar..
Det är dessa hål vi snackar om !!
Tidigare Golf II Manhattan -90 ägare, kör Hyundai Accent -06 nu mera ..