Forum - Golf 2 (83-91) - Växellåds-olja = Slirande koppling?

Vwpower
Golf 4 GTI 1.8T Ort: Eskilstuna
Ons 25 apr 2007 16:51 Svara med citat
Hej, idag fyllde jag på växel låds olja för att se om det var det som rann under min bil, (vilket det var) rann rakt igenom, skruvarna som lossat på sig under bilen vilket i sig är ett lätt åtgärdat problem, men till det större, jag bytte koppling för ca 6000 mil sedan, och nu efter att ja fyllde i med olja, så är det jordens slirande på den IGEN! vilket gör mig så förbannad.

Kan nån säga om det har och göra med att jag fyllde på oljan och det rann ner in i kopplingen och den slirar pga oljan? eller om det bara är så att min kopplings jävel är slut igen för då säljer ja biljäveln till skroten på en gång fan!
så trött!

tacksam för svar iof Boo hoo!

vw bandit.
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Ons 25 apr 2007 16:58 Svara med citat
Om du har fyllt i olja i hålet närmast motorn så är det helt fel ställe,där sitter kopplingen och där ställer man tändningen (inspektionshål). urtappningshålet och påfyllningshålet sitter på framsidan av växellådan nära vänsterhjulet + att endel säger att man ska fylla efter i ett vajerhål så att man får i bra med olja (kommer inte riktigt ihåg vilket)
Vwpower
Golf 4 GTI 1.8T Ort: Eskilstuna
Ons 25 apr 2007 17:05 Svara med citat
bild? Very Happy

vw bandit.
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa
Ons 25 apr 2007 17:19 Svara med citat
Har tyvärr ingen bild och ingen kamera till hands just nu,ska fixa så fort jag kan såvida ingen annan har nånn.

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 26 apr 2007 0:47 Svara med citat
sitter ett grönt litet lock där. Hällde du i oljan där har du olja på lameller och hela köret.
Och det ska rinna ut om du hällt i där.
Skruva loss hastighetsmätargivaren och häll på där.

mk2 vr6
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle
Tor 26 apr 2007 21:25 Svara med citat
:O.. blir till och riva låda då

VW GOLF GTI 16V